• Grumpy88

Pulverdiet vad är bäst?

tänkte kicka igång min viktminskning med en pulverdiet. Detta är inget jag tänk hålla på med länge utan bara ett par veckor men hur gör man detta på bästa sätt? Läste att man kan byta ut alla mål emot shakes eller bara vissa. Vet ej om jag skulle klara av att byta ut alla mål. Vilka mål är bäst att byta ut?

• Svar på tråden Pulverdiet vad är bäst?
  • yazzy

Hej där,

Jag har idag börjat Cambridgekuren och jag kommer att byta ut alla mål. Jag har tidigare kört nutrilett när jag var yngre. Jag provade även då naturdiet vilket jag inte tyckte om.

Väljer du Nutrilett så får du äta 5 påsar om dagen och med Camebridge är det 3.
    Hade jag varit i Sverige så hade jag kört nutrilett eftersom jag tycker om deras smaker vanilj och choklad. Desutom är det mycket billigare.

Tänk efter hur du äter under dagen, tycker du om att äta mer än 3 gånger per dag då rekommenderar jag att du kör nutrillet. Om inte, så ta någon av dietena med 3 påsar.

Personligen så är det enklare för mig att bara köra pulver, men när jag väl kommer att börja äta igen så blir det shakes till morgon och lunch, och riktig mat till middag.
    För det är på kvällen jag känner ett behov av att få äta riktig mat.

Berätta gärna när du bestämt dig för vilken du valt. Vore kul att följas åt!

• Grumpy88

Tack för ditt svar! Jag tror nog att 5 påsar om dagen passar bättre för mig så jag ska kolla upp nuteilett då! Tack för tipset :) absolut! Jag kommer köra igång här på mitten av oktober tänkte jag.

• Anonym (Nutrilett)

Hej, 

Jag började med Nutrilett för ca 5 veckor sen. Du ska börja med att bara dricka shakes 5 gånger per dag i 3 veckor sedan ska du äta äta 1 måltid och då ska du börja med frukost och det ska du göra ett tag för att sedan lägga på nästa. Detta beror visserligen på hur överviktig du är. Måset säga att för mig funkar det jättebra. Har gått ner ca 5kg fram tills i dag. 

Jag går hos en dietist och bestämde med henne att efter mina 3 veckor på bara pulver så skulle jag börja med 1 måltid och 4 shakes och då ska måltiden vara frukost. Sedan behöver jag komplementera med ett ägg, 1 dl keso eller 1/2 dl kvarg för att få mig tillräckligt med protein. När vi gick igenom detta kollade hon på hur överviktseneheten på Sahlgrenska säger att man ska följa den här typen av dieter. Så jag känner mig ganska trygg i upplägget.

En sak du bör tänka på är att dricka mycket vatten, då du inte får någon vätska genom mat. Annars kan du bli förstoppad bland annat.  

• Grumpy88

Tack för svar! :) Jag har nu beställt ett paket som ska innehålla shakes för 3 veckor frammåt. Men kanske skulle ha beställt ännu mer nu då om man ska gå sakta uppåt. Jag har ca 20kg övervikt. Det är första gången som jag provar någon sån här diet så det ska bli intressant.

• Grumpy88

Har nu kört min första dag. Inser nu hur svårt det kommer bli att bryta gamla vanor. Småätandet som när man gör ordning mat till barnen och stoppar i sig en liten kant bit av mackan eller en ost skiva av bara farten xD

Svar på tråden Pulverdiet vad är bäst?