Min son, snart 3 år slår mig
Min son slår mig många gånger om dagen. Han klöser, river, sparkas (har märken som gör ont, i ansiktet och på armarna och nu, näsan...) och idag slog han mig med full kraft på näsan så att jag faktiskt började gråta för att det gjorde så ont. Det var mitt i en lek. Jag gick då ut ur rummet. Har testat allt möjligt. Både att prata; man får inte slåss. Jag har varit arg. Han får gå in på rummet ibland. Ibland, som nu gick jag iväg, jag tappar orken och behöver en paus. Men sätter alltid gränser. Han slåss både när han är frustrerad över något, men även helt plötsligt. Han slår bara mig och också sin lillasyster 1,5 år (puttar och slår). Aldrig pappa. Det känns som han tar ut allt på mig. Vi har alltid varit nära varandra och han är världens finaste annars, aktiv, verbal och snäll och omtyckt på förskolan. Vi har det fint emellan "slagen" och ingen annan här slåss. Jag är mycket ensam med barnen (min man jobbar mkt) och gör allt för de ska ha det bra och ha roliga dagar inne/ute. Han får mkt kärlek och uppmärksamhet och det här gör mig så ledsen. Från han var ca 2 till 2,5 slog han mig många ggr om dagen. Kanske han var svartsjuk på lillan tänkte jag då. Sen slutade han plötsligt några månader och nu har samma börjat igen...när vi pratar om det efteråt märker jag att han också blir ledsen. Jag säger; du får inte slå mamma. Det gör ont på mig och jag blir ledsen. Att vi ska vara snälla mot varandra. Jag ser till att vi blir vänner igen och ikväll när jag nattade sa han plötsligt: förlåt. Men det verkar inte som han kan sluta med det här beteendet. Vet att det blir samma i morgon. Har någon tips? Jag har jobbat med större barn hela mitt liv (utåtagerande) och trodde jag kunde tackla det här men inget har tyvärr funkat hittills.