• Barrow

Nordfront

Jag såg att nordiska motståndsrörelsen var i stan idag. Vad tycker ni om det?

• Svar på tråden Nordfront
  • NordiskaRötter

Nordfront är lika med -Falskfront
       Ledarna engagerar sig i detta enbart för ekonomisk vinning. Dom måste givetvis få det att se äkta ut, med aktiviteter såsom protester, flygbladsutdelning, hemsida, rekrytering m.fl. Men, större uppmärksamhet kommer dom aldrig att få. 
       Deras största misstag är att dom utgår ifrån Nazismen. Detta blev deras fall redan från början. Nazismen är ett avslutat kapitel i människans historia. Det är svårt att tro att Nordfront ledarna är inte medvetna om detta -för det är dom. 
       Dom hade fått större uppmärksamhet, fått långt flera medlemmar och inte minst större ekonomiskt stöd utifrån, och även från andra nationer had dom inte haft det minsta lilla hint of rasismen, Nazismen och antisemitismen. 
       Glöm "Ryska hotet"att ha en motståndsrörelse helt utan dessa delar, ja minsann, då kan ni vara säkra på att dom skulle anses som landets största hot mot regeringen. 
       Detta kommer innebära att dom hamnar på listan över "hot mot rikets säkerhet"  Skulle detta ske, så innebär det att dom är fruktade av politikerna. Det betyer att rörelsen har fått en viss respekt och riktig uppmärksamhet. Att det är på allvar.
       Nordfront kan inte ens kallas för partisaner, för dom gör inget märkvärdigt för Svenska folket, inte heller kommer dom komma i närheten av att göra detta (förrutom kanske någon galen ensamvarg, som Nordfront naturligtvis kommer att officiellt tag avstånd ifrån).
       Ledarna spelar ett spel för att tjäna pengar. Dom är ryggradslösa fegisar, som inte vågar ge sitt liv för sin sak, för sitt land, för sitt folk. Dom ser att det finns pengar att tjäna "varför inte starta en rörelse för att samla in Nazist sympatisörerna. Det finns pengar att tjäna på en sådan affär"
      Det största beviset på att dom är oäkta, är att dom är offentliga. Dom gör sig synliga via protester, evenemang, hemsida och allt som står där, rekryteringar osv för hela världen att se. 
       Riktiga partisaner arbetar bakom kuliserna. Dom smider planer, samlar pengar, guld, vapen och bildar ett helt nätverk av motståndsmän och kvinnor som är beredda att ge sina liv för sin sak- utan tvekan. Dom använder sig aldrig utav elektronik såsom datorer och mobiltelefoner. Dom planerar och slår till mot viktiga, statliga delar för att destabilisera den.
       Nordfrontens ledare är inget annat än bedragare i fårskinn som lurar till sig folk som verkligen vill vara med en riktig motståndsrörelse, men dessa kommer aldrig komma längre än att sporadiskt, och i små enstaka grupper dela ut flygblad, gå på möten, festa med sina kamrater, vara med några protester  och lyssna på föreläsningar som inte kommer komma längre än konferensrumets dörrar. 
       Man kan undra varför dom inte stoppas helt. Varför dom tillåts att vara verksam offentligt. Vad kan syftet vara? Vem eller vilka är det som skyddar dom? Och även, å vilkas vägnar jobbar Nordfröntens ledare för egentligen om dom nu gör det? Kan vara något värt att fundera på.

• EricW

Smider planer i det dolda? Jag har länge undrat om det kan faktiskt finnas en dold rörelse i Sverige, dock inte Nazister, utan något helt annat.
       Det är så att jag träffade en snubbe en fredag kväll, i en bar i centrala Stockholm för två år sedan. Vi började snacka om det ena o det andra. Jag la märke till att han såg rätt så allvarlig ut. Han var välklädd. Svart skinnjacka, skjorta och slips. På bordet framför honom låg hans plånbok, med den tjockaste bunten sedlar jag någonsin sett i en plånbok. På ringfingret sat en guldring med en symbol föreställande en kvinna i födelsepositionen. Kan mycket väl vara Ormgudinnan. 
       Det var många som stod i kö bakom oss som väntade på att göra sina beställningar på drinkar bl.a. Vi bestämde oss för att sitta längre bort från själva baren vid ett bord i hörnet istället. Det var mycket folk omkring där med. Det var högljudt och jag hade svårt att höra det han sa pga det.
       Han frågade bl.a vilket politisk parti jag höll på. Jag svarade med att jag höll inte på något parti, och att jag hade inte röstat i Riksdagsvalet på över femton år.
       Han yttrade något som gjorde mig lite förvånad. Han talade kryptisk på något sätt. Jag garvade åt det först, och viftade bort det han sa och tog det för att vara en massa fyllo snack, för det var just det han var vid tillfället -full...tills han plötsligt drog fram ett foto.
     Fotot visade sig vara av en stor folk massa på en tillställning av något slag där vissa politiker stod och talade framför folkmassan. I bakgrunden stod vad som såg ut att vara en gammal borg och och bakom det tre torn med svarta tak med spetsiga toppar.
       Han pekade på en man i bilden , och nickade några gånger med ett glädjande leende. Mannen i bilden stod en bit bort från folkmassan som stod runt och lyssnade på det som sades av den som talade i mikrofon.
       Han började med att berätta om mannen i fotot, (som såg ut att vara i femtio årsåldern) "han är en av oss, en riktig kämpe som..."men innan han avslutade meningen blev han tyst, och istället drog tillbaka fotot. Han sedan tittade på mig med en stirrande blick, som jag aldrig kommer glömma. Än idag så ser jag dessa ögon och ansiktsuttryck när jag tänker tillbaka på det. Det var en kuslig upplevelse. 
       Rätt som det var så ställde han sig upp, och med ett stort leende skakade han min hand. Istället för att släppa tag i handen, så drog han istället mig mot honom för att ge mig en grabbig kram och en klapp på axeln. Och i samma stund viskade han något i mitt öra på ett främmande språk, "sic semper tyrannis". Han sedan släppte tag på mig, stirrade på mig ett ögonblick o nickade långsamt en gång. Sedan så gick ut ifrån baren. 
      Orden han sa lät bekant. "vad sjutton var det han sa egentligen" tänkte jag. Orden fortsatte att ringa i mitt huvud ända fram tills jag kom hem senare denna kväll. Väl hemma slog jag på bärbar datorn, som brukar ligga på köksbordet vid fönstret, och satte mig ner. Jag klickade fram en browser och knappade in de orden han sa.
       Det visade vara dom kända orden som sades av Marcus Brutus, komplottledaren som tog del i mördandet av Julius Caesar under ett möte i senaten den 15 mars, 44.f.kr. Översättningen av "sic semper tyrannis" enligt Google översättningen står det "således alltid till tyranner" 
       Jag är kanske lite över nojig, men ända sedan dess så har jag ofta fått titta bakom axeln, särskilt ute på nätterna då jag vistas ensam på sidogatorna i stan, för jag vet inte om mannen i baren och dom han representerar kan ha för avsikt att "knyta lösa ändar" med tanke på att jag hade sett hans ansikterna på både mannen i baren o den i fotot.
       Än så länge har det inte hänt något. Gud ge mig sinnesro, men dessa ögonen, dom kommer jag aldrig kunna glömma så länge jag lever. Ty dom sade tusen ord.

• Bikeri
    Barrow skrev 2016-09-24 15:13:52 följande:

Jag såg att nordiska motståndsrörelsen var i stan idag. Vad tycker ni om det?

Det är en militant nazistisk rörelse antisemitisk och mycket rasistisk det är väldigt få Svenskar som skulle rösta på en rörelse som nordfront.
  • Abegayle70

Kallar dem för "Banjoarmén".

have a dream for breakfast and another one for life
  • Padirac
    Abegayle70 skrev 2017-12-31 15:43:21 följande:

Kallar dem för "Banjoarmén".

???? agree
Svar på tråden Nordfront