• JohannaSaGo

Hjälper liggamning?

Hej! Jag har nu ett tag haft svårt med amningen med min 9 dagars bebis. 

Har fått använda amningsnapp som jag inte lyckats avvänja och nu idag provade jag att liggamma, Halleluja! 

Men frågan är, att liggamma, hjälper det barnet bra med sugtekniken sedan i sittandes position? Eller liggammar jag förjäves (menar att borde jag sitta och avvänja honom nappen ändå, för att liggamning är en helt annan teknik??)

Någon? 

• Svar på tråden Hjälper liggamning?
  • BuoBä

Eftersom jag ändå inte kan sova svarar jag här med.

Det är samma sugteknik och tag oavsett vilket håll barnet ammar från.

• JohannaSaGo

Okej toppen! inte vågat sitta och amma ännu. Det går så bra liggandes.. han får träna såhär ett tag till då :)

• Anonym (TT)

Surfa laid back breastfeeding för ytterligare än ställning som liknar liggamning

• Linnis92

Ni hittar det som funkar för er och kör på det!

Jag satt upp och ammade men hur jag än gjorde och vilken ställning jag än satt i fick jag väldigt ont i kroppen så nu kör jag bara liggamning! Vilket också är smidigt om hon somnar, då kan hon ligga kvar :)

• Carambolan

Vi har också mest liggammat hemma, men det är toppen att öva på att amma sittandes (och ståendes) också. Är man ute på stan är det ju inte alltid så lätt att bara lägga sig när ungen är hungrig. Men ta en sak i taget och ta det du tycker är lättast först :)

• JohannaSaGo
    Linnis92 skrev 2016-09-24 09:53:00 följande:

Ni hittar det som funkar för er och kör på det!

Jag satt upp och ammade men hur jag än gjorde och vilken ställning jag än satt i fick jag väldigt ont i kroppen så nu kör jag bara liggamning! Vilket också är smidigt om hon somnar, då kan hon ligga kvar :)

Okej :) men bara liggamning? Jag tänker hur man löser det om man ska iväg någonstans eller ut till något fik.. det får ju förstås vänta tills han kan amma sittandes. Men det skullr vara skönt att bara liggamma. Och ja så skönt att han somnar vid bröstet :)
  • Linnis92
    JohannaSaGo skrev 2016-09-24 11:37:10 följande:

Okej :) men bara liggamning? Jag tänker hur man löser det om man ska iväg någonstans eller ut till något fik.. det får ju förstås vänta tills han kan amma sittandes. Men det skullr vara skönt att bara liggamma. Och ja så skönt att han somnar vid bröstet :)

Jag anpassar mina dagliga bestyr efter bebisen. Har hon ätit så har jag tre timmar till nästa gång. Skulle hon behöva äta och jag är ute, ja då sitter jag såklart. Men 99% av tillfällena är liggandes.
  • BuoBä

Det viktigaste nu när din bebis är så liten är att den får mat över huvud taget. Funkar liggamning - superbra! Kör på det då tills ni känner er mer säkra, om det så tar 3 dagar eller 3 veckor.

Allt sånt där praktiskt med hur man gör när man inte är hemma löser sig så småningom. Tänk inte på det nu. Det är helt OK att stanna i sängen i några veckor! Nästan allt man kan tänkas behöva finns att beställa på nätet, och pappor bör utnyttjas till max för att göra ärenden.

Svar på tråden Hjälper liggamning?