• Thaines

Ditt ex

Kommer man aldrig att komma över sitt ex? Kommer de alltså att finnas i ens bakhuvud för alltid? Eller glömmer man de sakta men säkert?
    Finna det nåt ex ni inte kunnat komma över? Varför isf?

• Svar på tråden Ditt ex
  • Anonym (Sandrine)

Olika människor lämnar olika spår så klart..

Komma över och glömma är väl olika saker dessutom

Jag haft 4 stora relationer, har inte glömt någon, men kommit över alla utom den senaste då vi precis separerats och jag älskar honom fortfarande. En till man som jag haft en sommarromans med för 5 år sen har jag inte kunnat komma över helt, och tänker på honom då o då, men utan speciell lidande, mer som lite frustration..

• Carambolan

Jag har kommit över mina ex på så vis att jag absolut aldrig skulle vilja ha dem tillbaka. Däremot är jag fortfarande nyfiken på hur det går för dem i livet och när jag hör om någon som gift sig, fått barn eller flyttat utomlands kan jag absolut undra hur livet hade blivit om vi hade fortsatt tillsammans.

• Anonym (Mie)

Jag säger som den som påpekar att komma över och glömma är två separata saker. För att glömma krävs ju en hel del, jag tror knappast att jag kommer glömma mitt ex som jag var ihop med i 10 år t ex. Men kommit över honom har jag likväl. :) Det tog sin lilla tid (ca 2,5 år), men numera känner jag ingenting för honom. (Jag som blev lämnad för övrigt.)

• Anonym (Rebecca)

Det bestämmer man själv lite.Ja,man kan absolut komma över sitt ex och en dag märker man så fantastiskt var det inte och hur sällan man tänker på ex.Tiden hjälper mycket.

Svar på tråden Ditt ex