Cyanea skrev 2016-09-24 12:46:20 följande:
Brukar du ägglossa så här dags i cykeln eller är den lite extra sen? Normalt sett är ens lutealfas lika lång även om ägglossningen blir senare än den brukar. I så fall har slemhinnan lika lång tid på sig som vanligt att tjocka till sig, då är det ingen som helst brådska. Sen kan det ju vara så att den är lite för tunn den här cykeln, men det behöver ändå inte ha påverkat missfallet. Det är tyvärr fullt normalt med ett missfall. Två är mindre vanligt, tre tyder på problem. Men ett är ingen fara.
När under missfallet kollades slemhinnan? Eller var det efteråt? Eller innan?
Jag brukar ha äl mellan cd17-20. Samma jag som jag började blöda åkte jag in och de konstatera mf och då var slemhinnan 5,7mm.
Min lutealfas har varit lite olika 9-11 dagar..
Känner mig lite lugnare idag. Dock verkar jag inte haft äl än då tempen störtdök idag på cd19 :( får väl dr hur det blir. Har iaf beställt hem progesterAll som tydligen ska vara bra. Dock så borde det ju finnas något annat man kan ta (receptfritt) innan äl för att bygga upp?
Kört med rosenrot i 2 omgångar nu. Förra månaden fick jag äl flera dagar tidigare. Men denna månad hjälpte det inte alls. Så struntar nog i det till nästa..