• Polly76

Försvunna symptom v. 4-5

Hej,

Kan ni snälla hjälpa mig att dämpa min oro eller vara helt ärliga... jag håller på att bli tokig. Onsdagen 14 september visade stickan äntligen ett kraftigt plus, fyra dagar innan min testdag men på beräknad BIM. Jag kunde helt enkelt inte hålla mig från att testa då jag haft så pass många och tydliga symptom (framförallt molverk och ömma stora bröst) några dagar att jag var helt säker. Symptomen fortsatte att hålla i sig fram 16:e på eftermiddagen då jag tycker att de började avta.
    Jag tycker visserligen att de kommit tillbaka lite smått i omgångar men inte alls lika kraftiga eller i hållande. Vaknade dessutom i  natt med ett ryck av att jag tänkte att graviditeten var över.

Någon som haft mer symptom runt sin BIM än sedan?

Jag vet att alla har olika och att en del inte har några symptom alls såhär tidigt och det hade inte oroat mig om det in varit så att jag haft och att de plötsligt försvunnit.

Vad tror ni MA på gång igen?

• Svar på tråden Försvunna symptom v. 4-5
  • Jag är bara jag

Symptom kan komma och gå-ibland nästan hela graviditeten. Jag hade molvärk väldigt sporadiskt i början-betydde inget alls. T.o.m en blödning och allt gick vägen ändå.

Grattis o lycka till!

• Cyanea

Det är ganska vanligt att man inte får symptom av hCG förrän man är i v. 7-8. Innan dess är det ofta progesteron som spökar till det - inte hCG. 

Du har inte hunnit känna in vad som är normalt för din graviditet ännu heller. För många är det, precis som ovanstående skriver, så att symptomen varierar under tidens gång. Jag mådde väldigt olika från dag till dag. Blev livrädd varenda gång, men har nu en fin dotter. 

Ta en dag i taget. Du är gravid - jättegrattis :D Och lycka till!!

• Fkvi

Jag fick missfall i samband med att symptomen försvann men vad jag läst så kan symptomen komma och gå hela graviditeten och blöder du inte så finns det inget som tyder på missfall för din del iaf :)

Svar på tråden Försvunna symptom v. 4-5