• Anonym (Orolig)

ökar hcg vid missfall?

Testade tidigt, 2 dagar innan bim och samma dag fick jag e rejäl blödning, trotts några dagar senare har hcg halten gått upp, är detta möjligt? Kan man blöda mycket trotts graviditet eller är detta ett missfall?

• Svar på tråden ökar hcg vid missfall?
  • Anonym (Lisa)

Jag vet faktiskt inte, men när jag fick missfall sjönk mitt ganska omgående (fick tidigt missfall i vecka 7).

Vänta några dagar och se, vet att du inte vill ha det svaret men det finns inte så mycket annat att göra.

Blödningar är vanligt i tidig graviditet men man blir ju jätteorolig! Håller tummarna för dig.

• Anonym (K)

Tyvärr går det inte att säga. En blödning behöver inte betyda mf men jag har själv fått mf trots att hcg ökat även om jag blött. Så bara att vänta och se..

• MammAmma

Den brukar väl minska snarare, däremot kan det ju ta ett tag innan kroppen fattar att den inte är gravid längre och man kan plussa i nån vecka efter. Blödning måste inte alltid innebära missfall dock.

• Anonym (Orolig)

det är ju denna väntanman inte pallar, sitter och tänkter alldeles för mycket!

Är det missfall vill man bara påt igen.
    Har sån längtan efter barn!

• Anonym (4)

Hcg sjunker eller stiger inte som det ska. Tatt hcg-prov exakt samma dag v.9 2 gånger och skillnaden var stor. Första gången trodde jag det var normalt värde- 60000, men det blev MA sen och det visade sig ju denna graviditet att 60000 var för lite för nu hade jag 11500. Blöda kan man göra och det är ofarligt. Gjorde jag v.7.

• Anonym (Orolig)

Nu har det gått nästan 1 vecka, fick ett negativt test i fredags och så tänkte jag skönt!
    Men blödningen slutade så snabbt och den varade i 4 dagar, vilket inte en min mens gör, den är 7-8 dagar så jag tog test idag bara för att vara säker. visade positivt på både 2 stickor och ett digitalt, men det stog 1-2 på den.

känner mig helt förbryllad och min tanke var då att det kan ha varit 2 ägg men det andra fäste bara lite senare.

vad tror ni?

Svar på tråden ökar hcg vid missfall?