irriterad på min sambo som "inte är redo"
Jag är en 24 årig kvinna som länge längtat efter barn. Känner att jag och min sambo nu är i en plats i livet då det passar bra att skaffa barn, problemet är att min sambo "inte är redo" som han säger. Denna mening gör mig galen! Han är 28 år, har bra ekonomi med över 100 000 på sparkontot. Han har gjort flera partyresor med grabbarna, festat något vansinnigt under några år osv.. En kille på 21-22 år förstår jag men en 28 årig man?
Vi har köpt bostadsrätt (en stor 3a) och har ett stabilt och kärleksfullt förhållande, fasta jobb och framförallt, vi har levt och varit fria i flera år. Vad är problemet?
Jag tycker att en kvinnas vilja väger tyngre i frågan om att skaffa barn. Det är jag som kommer vara gravid och bära barnet med alla krämpor som det innebär. Genomgå förlossning som även där har risker och komplikationer. Jag har det stora ansvaret att amma och ta hand om barnet den första tiden medans han kan jobba som vanligt. Varför ska då han få styra och bestämma när vi ska börja försöka skaffa barn när jag har en så stark längtan och önskan. Han är förövrigt väldigt barnkär och älskar barn.. Detta gör mig arg ledsen och frustrerad :( någon som känner igen sig?