Hjälp en "amatör" att en köpa helt ny garderob
Hej hej!
Är en tjej, 20+. Jag har precis avklarat två års studier och under dessa två år så levde jag ganska knapert ekonomiskt, som dom allra flesta studerande gör... På grund av det har jag inte under två års tid köpt ett enda nytt klädesplagg till mig. Varken pengar, tid eller ork har funnits. Nu när jag är klar med mina studier och kan börja "leva" igen så har jag insett: Jag har inga kläder!
Dom kläder jag har är så gamla att dom lätt skulle kunna passa in i en modekatalog från 2010. Därför är jag nu redo att sakta men säkert "byta ut" min garderob med nya klädesplagg och accessoarer. Jag har tänkt att göra det under en längre tid då det är rätt dyrt för mig att byta ut allt i ett nafs... Men tyvärr så är jag väldigt dålig på att matcha plagg. Vet inte alls hur man gör.
Behöver därför eran proffshjälp till vad man bör köpa. Jag behöver allt från nya byxor till toppar, tröjor och blusar. Jag har ingen stil alls i kläder, antar att det är en vanlig, tråkig klädstil, om man kan kalla det så...
Hjälp en syster i nöd!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-09-22 13:44
Förlåt, glömde skriva det: Jag har arbetskläder så på jobbet har jag inte mina egna kläder på mig. Så det jag ska försöka köpa är kläder som jag har på min fritid. Allt från en myskväll i soffan till AW med jobbet :)