• Anonym (mamma)

Rimligt eller är jag dum i huvudet?

Mina barns andra förälder (vi har varit skilda i ett år, barnen är 6 och 8, om det spelar någon roll) är tillsammans med en ny. Vi har träffats och hälsat, men inte mycket mer. Nu har jag fått höra att hon lägger upp ganska många bilder på mina barn på Facebook och Instagram. Jag får inte se dem. Är det orimligt att jag gärna vill följa och se vad hon lägger ut? Mitt ex lägger ut kanske en bild i halvåret och taggar mig, så där är det inga problem. Jag taggar exet i det jag lägger ut på barnen. 

• Svar på tråden Rimligt eller är jag dum i huvudet?
  • Fia 28

Jag tycker inte den nya sambon alls ska lägga ut bilder på era barn. 

• smulpaj01
    Fia 28 skrev 2016-09-20 14:19:54 följande:

Jag tycker inte den nya sambon alls ska lägga ut bilder på era barn. 

Håller med! Hon får lägga ut bilder på SINA barn!
  • maratontjejen
    Anonym (mamma) skrev 2016-09-20 14:15:18 följande:

Mina barns andra förälder (vi har varit skilda i ett år, barnen är 6 och 8, om det spelar någon roll) är tillsammans med en ny. Vi har träffats och hälsat, men inte mycket mer. Nu har jag fått höra att hon lägger upp ganska många bilder på mina barn på Facebook och Instagram. Jag får inte se dem. Är det orimligt att jag gärna vill följa och se vad hon lägger ut? Mitt ex lägger ut kanske en bild i halvåret och taggar mig, så där är det inga problem. Jag taggar exet i det jag lägger ut på barnen. 

Jag tycker det är rimligt att du ska kunna få se bilderna.
  • Anonym (svårt)

Svårt det där. Jag antar att barnets pappa har sagt ok. Då är det svårt att göra något. Men du har ju också gemensam vårdnad, så frågan kan ju bli juridisk om man vill hårddra det.

• mfgr

Förstår att det kan kännas svårt ochhon trivs säkert jättebra med er och vill dela glädjen som hon har/fått med dig och dina barn MEN det är dina barn som du har ansvar över så som vuxna människor så bara öppna dig och säg hur du känner. Hon kommer nog att förstå, hon tror säkert bara att du inte har något emot det iom att du inte sagt något än. Så berätta hur du känner , öppnar du dig så öppnar hon sig. "problemet" kommer bara växa om du inte lyfter det.
    Lycka till!

• Anonym (inte ok)

Jag hade blivit fullkomligt galen och bett henne ta bort dom omedelbart.

• Anonym (mamma)

Vet inte vad barnens pappa har sagt. Förmodligen "öh...? va...? visst..."

Det är inte helt enkelt att prata med pappan, men jag tänkte göra ett försök till. Om inte alla ansåg att jag ska ligga lågt och inte bry mig.

Att "öppna mig" för hans nya känns inte alls rimligt. Är inte helt hundra på att jag ens hade känt igen henne på stan om vi hade stött på varandra. Hon vill absolut inte träffa mig.

• mfgr
    Anonym (mamma) skrev 2016-09-20 14:44:23 följande:

Det är inte helt enkelt att prata med pappan, men jag tänkte göra ett försök till. Om inte alla ansåg att jag ska ligga lågt och inte bry mig.

Att "öppna mig" för hans nya känns inte alls rimligt. Är inte helt hundra på att jag ens hade känt igen henne på stan om vi hade stött på varandra. Hon vill absolut inte träffa mig.

Förlåt, läste om och hade förstått fel!
  • Anonym (svårt)
    Anonym (mamma) skrev 2016-09-20 14:44:23 följande:

Om du ogillar det så ska du verkligen säga ifrån. Barnen är inte tillräckligt stora för att själva kunna säga ok till att bli uthängda på nätet. Hade nån gjort så med mina barn (om det funnits internet när de var så små) så hade jag faktiskt blivit skogstokig.
  • BioBonus

Är det viktiga att se bilderna hon lägger upp, eller vill du inte att hon, eller någon annan, ska lägga upp bilder öht? Vill du inte att dina barn ska förekomma på nätet så ta ett snack med pappan. Är det ok att de finns på nätet bara du har tillgång till dem, så be henne att göra bilderna offentliga så även du ser utan att behöva vara vän med henne.

Svar på tråden Rimligt eller är jag dum i huvudet?