• Prästenslillakråka

38.8 ikväll, stanna hemma imorrn från förskola?

Hej!

Vår 16-månaders son håller på att skolas in på förskola och har senaste dagarna varit lite snorig. Igår kväll hade han 38.5 i temp i ändtarmen men kändes feberfri och rel. pigg imorse och var på förskolan. På förskolan tyckte de allmäntillståndet var tillräckligt bra för att vara där, men jag nämnde aldrig febern. Nu ikväll har han 38.8 och har fått Alvedon.

Ska jag besluta redan nu att hålla honom hemma imorgon eller avvakta och se hur han mår när han vaknar?

Han skolas in så det är inte långa dagar, bara 3 h imorgon.

Förskolan har som regel att man ska vara hemma en feberfri dag, men nu vet de ju inte om att han haft feber så jag kan ju bara låta bli att nämna det.

• Svar på tråden 38.8 ikväll, stanna hemma imorrn från förskola?
  • Hedebris

Om du inte vill att han ska bli ännu sämre kanske han ska få en chans till återhämtning?

• Carambolan

Var allmäntillståndet så illa på kvällen att han behövde alvedon hade jag absolut stannat hemma.

• Froken Lokens

Barnet har haft feber i två dagar och du trycker i Alvedon samtidigt som du frågar om han kan gå till förskolan imorgon, har jag förstått det rätt?

• Linnis92

På våran förskola är det "en feberfri dag". Så hade det varit hos oss skulle barnet vara hemma i morgon.

• Christi38

38.5 är feber och självklart ska barnet vara hemma. Att ge alvedon säger väl allt? Ett friskt barn behöver inte alvedon.

• Isola747

Självklart ska han vara hemma.

• Sous

Man skickar inte sjuka och febriga barn till förskolan för allas skull. Kul att han smittar andra barn och personal? Har barnet feber på kvällen är det ju självklart hemma dagen efter. Han borde inte gått idag heller.

• Fairydust

Det är klart att han ska vara hemma....

• pigglet

HEMMA - naturligtvis! Hur kan man ens fundera, jag fattar inte... Du vet ju att förskolans regler säger MINST 24 timmar feberfri hemma. Ändå fortsätter du skicka honom dit? Han smittar ju både barn och personal.

Svar på tråden 38.8 ikväll, stanna hemma imorrn från förskola?