Bebis somnar
Hej :)
Jag har en 3 månaders tös som kom 4 veckor tidigt så hon orkade inte riktigt amma, somnade alltid vis bröstet men gick upp i vikt de första veckorna men vid vecka 5 så hade hon gått ner massor och ersättning sattes in. Men magen mår inte bra av ersättningen så några veckor tillbaka så har jag försökt få tillbaka produktionen igen (vi har gett båda men ersättningen har tagit över då den är lättare att få i sig via flaska) Jag dricker amningste, äter havregrynsgröt ibland till frukost, dricker massa vatten, har fått nässpray utskrivet osv. Mjölken finns där men hon somnar fortfarande Alltid vid bröstet :( Någon annan som varit med om detta och har något råd?
Vi har ofta hud mot hud, jag går runt med henne vid bröstet för att hon ska vakna, kittlar henne, gör olika ljud men inget funkar :(
Jag vet att ersättning är jätte bra och man måste inte amma så gärna inga föreläsningar om detta då amningen är en stor del för mig + hon har fruktansvärda magknip av enbart ersättning trots att vi testat olja, magdroppar och sensitive ersättning.
Tacksam för svar :)