• Jessvic

Lila fläckar på lakan, från ingenstans!?

Nu är det såhär att jag håller på att bli galen påriktigt. Har fått lila fläckar på kudde och lakan. VITA lakan, vitt örngott, vitt påslakan, sover i vitt, allt är vitt! Skrikandes

Slängde in de fläckade lakanen i tvätten igår och bytte till ett helt nyköpt set och nu efter en natt har jag fått 2 lila fläckar på örngottet. Fläckarna går inte bort heller. Tvättat 2 gånger. Ena gången som vanlig och andra med ''Grumme Blek och Tvätt'' men ingen skillnad. 

Snälla har någon nån idé om vad detta kan vara? För jag är verkligen mållös.
    Den enda vettiga förklaringen jag har är att det lila kommer från... mig?  Skäms

• Svar på tråden Lila fläckar på lakan, från ingenstans!?
  • Anonym (Färg)

Hårfärgning? Eller silvershampoo.

• Griseknoen35

Trosor el sovtröja som färgat av sig? Min mans nya blå kalsonger färgade av sig på lakanet, tog ett tag innan vi fattade varför vårt vita lakan va blått på bara hans halva av sängen, hehe

• Anonym (Lisa)

Tvättar du bort smink ordentligt?

Använder du örhängen när du sover? Jag tänker om det kanske är någon slags metall i som reagerar på tyget... jag vet inte om det är möjligt dock!

Eller svett eller tårar som på något sätt får tyget att reagera? Var sitter fläckarna på lakanet - och var sitter de exakt på örngottet?

• Jessvic
    Anonym (Färg) skrev 2016-09-16 17:09:41 följande:

Hårfärgning? Eller silvershampoo.

Det tänkte jag också! För har använt silvershampo men detta började jag med väldigt nyligen och problem började innan.. och det är ingen färg på mina vita soffkuddar som jag legat och haft huvudet på direkt efter silvershampo tvätt heller.. 

Verkligen ett mysterium.. Under natten har fler fläckar uppkommit, bara på kudden. Mitt nya fina lite lyxigare bäddset också haha
  • Jessvic
    Anonym (Lisa) skrev 2016-09-16 21:09:14 följande:

Tvättar du bort smink ordentligt?

Använder du örhängen när du sover? Jag tänker om det kanske är någon slags metall i som reagerar på tyget... jag vet inte om det är möjligt dock!

Eller svett eller tårar som på något sätt får tyget att reagera? Var sitter fläckarna på lakanet - och var sitter de exakt på örngottet?

Nu sitter de faktiskt endast på kudden och i blandade höjder. Mest fläckat är det dock där jag brukar ha ansiktet när jag somnar haha
    Men på mina förra lakan som också blev fläckade blev det två små på underlakanet, ett par på kudden och även lite på påslakanet. Detta är verkligen så sjukt som det låter Obestämd

Inga örhängen.. Lakanen var av olika tyg. Dessa är nån slags satin de andra var 100% bomull. Har lagt lite av mitt ansiktsserum på ett vitt tyg nu. Ska se om det blir någon reaktion 

• Jessvic
    MajaSemix skrev 2016-09-18 17:57:26 följande:

Sovmask? Min färgade våra lakan lila. Fick ersättning.

Hmm jo jag har ju faktiskt en sovmask jag sover med varje natt.. den är dock svart men kan ju gömma sig nåt lila i den Obestämd

Dagens fläcktest konstaterade iaf att jag kan utesluta mitt ansiktsserum och ögoncreme.. 
  • MajaSemixxx

Våra var också svarta, men fläckarna blev lila. Vi förstod inte att det var våra sovmasker förrän vi bodde på hotell och upptäckte att det blev likadana fläckar på lakanen där. Jag hade köpte dem på Åhléns och kunde lämna in fläckiga lakan där och få helt nya av dem. Lycka till!

Svar på tråden Lila fläckar på lakan, från ingenstans!?