• Kindersurprise

Bluestep

Hej!

Jag tänker köpa bostad som är 200.000kr dyrare än vad vanliga banker är villiga o erbjuda mig i bolån. Jag klarar mig utan tvekan månadsbetalningar till den dyrare bostaden. Jag överväger att ta bolån från bluestep till en högre räntan i ett par år tills nån vanlig bank accepterar att lånet överförs till den.

Ni som tagit lån från bluestep, hur upplevde ni det och fanns det några dolda utgifter som man bör känna till? Klart man betalar högre ränta, men är det bara räntan som skiljer sig från vanliga banker eller är det några ytterligare utgifter som kommer som chock senare?

Tack

• Svar på tråden Bluestep
  • Blueskillen

Alla avgifter är specade öppet. De kan inte komma med något dolt efteråt.

Sen är det upp till dig att läsa på vad det är för utgifter som tas ut och vad den totala kostnaden blir per månad, så det inte blir en överraskning för dig.

• Noname00

Nu är jag inte 100 på att det är så.
    Men jag har för mig att du binder dig för en viss ränta och avtalad tid, även om du löser lånet i förtid så måste du betala räntan för avtalad tid om det nu är 5 eller 10år eller vad man nu binder sig på.

Dvs om man lånar pengar och löser lånet efter 6 månader så kommer man inte billigare undan.

Svar på tråden Bluestep