• Agdaa

Slagen av klasskompis

Min son blir slagen av en (fd) kompis i skolan.
    I dag tog jag kontakt med mamman men hon bara försvarar sin son som säger att det aldrig har hänt.
    Har pratat med fröken i skolan men hon viftar bara bort det som tjafs o pojkstreck men nu har jag skrivit till rektorn o hoppas få kontakt i morgon,
    Men vad kan man mer göra?
    De andra föräldrarna verkar inte inse att deras välartade son (som är en bråkstake men antagligen kör massa historier till föräldrarna) gjort nåt fel eftersom han säger att han inte gjort det.
    Jag tror på min son för han är ärlig och har berättat ett o annat om den här killen.
    Så vad gör man?

• Svar på tråden Slagen av klasskompis
  • Arenaman

polisanmäl. Det var det enda som hjälpte mig när jag var liten.

• viseversa

Vad har hänt? Varför slogs dom från start? Helt oprovocerat eller av annan anledning? Hur gamla är dom? Gör en polisanmälan ts.

• Charlotte N

Vill inte vara pessimistisk nu men exakt vad tror ni ska hända om man polisanmäler?

• Arenaman

De får ett brev hem och får gå på förhör. Det händer inget mer än att det sänder en signal till både skola och förälder.

Rektorn kommer inte tycka om att det görs en anmälan till polisen och kommer att tvingad ta det på allvar.

• Charlotte N
    Arenaman skrev 2016-09-16 07:48:44 följande:

De får ett brev hem och får gå på förhör. Det händer inget mer än att det sänder en signal till både skola och förälder.

Rektorn kommer inte tycka om att det görs en anmälan till polisen och kommer att tvingad ta det på allvar.

På den skola jag jobbar har aldrig någon som
    blivit anmäld, varken barn eller vuxen, hört ett enda ord från polisen.
  • Agdaa

Skolan verkar ta detta på allvar iaf.
    Åtminstone säger de det men vi får se om d blir nåt resultat av detta...

• Agdaa

Har inte hört nåt men inget våld vad jag vet men däremot hot om att slå om sonen inte gör som han säger. Personalen gör ingenting utan blundar bara. Vad är nästa steg? Kan man anmäla till skolinspektionen el är d bättre att kontakta medier?

• Agdaa

Nu har jag tjafsat med både lärare och rektor i ett år utan resultat. Det känns som pedagogerna mobbar honom också när jag hör allt min son berättar. Nu senast fick han inte ringa mig när han blev sjuk. Jag fick nog och skrev att vi byter skola nu men egentligen tycker jag det är för djävligt att det ska vara den utsatta som ska flytta på sig. Jag har tjatat på dem att de ska göra något åt problemet och de har sagt att de "jobbar på det" men får ingen återkoppling alls. De har haft möten med Trygghetsrådet och skulle rapportera till mig men får bara svar om jag hör av mig själv o då bara korta svar att de jobbar på det.

Vad kan man göra? Nu vill jag inte att sonen ska fortsätta där men vet inte vart vi ska ta vägen.

• cheesy
    Agdaa skrev 2017-06-14 07:30:35 följande:

Nu har jag tjafsat med både lärare och rektor i ett år utan resultat. Det känns som pedagogerna mobbar honom också när jag hör allt min son berättar. Nu senast fick han inte ringa mig när han blev sjuk. Jag fick nog och skrev att vi byter skola nu men egentligen tycker jag det är för djävligt att det ska vara den utsatta som ska flytta på sig. Jag har tjatat på dem att de ska göra något åt problemet och de har sagt att de "jobbar på det" men får ingen återkoppling alls. De har haft möten med Trygghetsrådet och skulle rapportera till mig men får bara svar om jag hör av mig själv o då bara korta svar att de jobbar på det.

Vad kan man göra? Nu vill jag inte att sonen ska fortsätta där men vet inte vart vi ska ta vägen.

Byt skola på honom.
    Förstår att dig om att det utsatta inte ska flytta men det är ditt barns eget bästa.
    Du får tänka på honom vad kan hända i framtiden
    Det kan leda till svår depression
    Det kan leda till självmord
    Det kan leda till vad som helst

Jag säger inte detta för att skrämma upp dig, jag säger detta för dig och din sons eget bästa 
  • Agdaa

Det är precis det jag tänker på men samtidigt är han så ledsen att han förlorar sina andra klasskamrater. Jag tror ändå att det blir bäst med byte av skola men tycker ändå att det är fördärvligt att en unge ska förstöra allt o att skolan inte bryr sig :(

De verkar tvärtom glada att de får ett problem mindre :(

• MJ1

Känns lite som det är du och din son som är problemet. 
    Vad kan din son ha för delaktighet i detta?

• Agdaa

vilken korkad kommentar.

Du vet ju inget om oss, vilken idiot!!!

Min son är snäll o resten av klasskompisarna kommer att sakna honom jättemycket o hatar den här Aleg som slår o tvingar de andra att göra som han vill.

Konstigt nog är d bara jag som gör nåt åt saken trots att jag har krävande jobb som tar 150% o ensamstående :(

• MorTillTheo
    MJ1 skrev 2017-06-15 00:00:43 följande:

Känns lite som det är du och din son som är problemet. 

Vad kan din son ha för delaktighet i detta?

Det där var väldigt lågt av dig må jag säga här söker en mamma stöd och du trycker ner istället! Är det så att du sympatiserar med mobbare så har du här inget att göra enligt mig!
  • Anonyma tomten963

Kan inte det andra stå upp och säga emot när han gör som han gör?
    Då kanske han känner sig mesig när alla säger till han och slutar göra det.
    Är det bara han som blir slagen?
    är det fler?

• Agdaa

Ja det är fler men har varit lugnt ett tag för de flesta har sagt ifrån men han fortsätter att terrorisera min son på lektioner o så fort han får en chans när ingen vuxen är i närheten. Tar hans grejer o kastar, gömmer o säger fula ord.

Ingen annan reagerar inkl skolpersonalen så jag har tröttnat. Men tycker det är katastrof att personalen inte bryr sig så man inte vill vara lvar. Har kontaktat media nu så får vi se om det händer nåt. Men vi kommer iaf att flytta :(

Svar på tråden Slagen av klasskompis