• MsS

Agerar hundvakt

Jag agerar gärna hundvakt, då jag har stort behov av extra inkomst för tillfället (studerar).
    Bor i Uppsala, ganska centralt samt har alltid haft djur på ett eller annat sätt och har en stor förkärlek till just hundar.

• Svar på tråden Agerar hundvakt
  • viseversa

Studerar du hemma? Kanske dagmatte? Men då måste du ju ut då och då såklart.

• MsS
    viseversa skrev 2016-09-15 12:46:19 följande:

Studerar du hemma? Kanske dagmatte? Men då måste du ju ut då och då såklart.

Ja. Detta är en "annons" där jag erbjuder mig just någon sådan form.

• Dexter dot com

Många har ju stort behov av en erfaren och pålitlig hundvakt så annonsera så kommer du garanterat att få napp. Glöm bara inte att skriva avtal om vem som betalar vad om hunden blir sjuk, har sönder något, skadar tex annan hund och vem som åker akut till veterinär när den är hos dig mm.

• viseversa
    Dexter dot com skrev 2016-09-15 12:58:09 följande:

Många har ju stort behov av en erfaren och pålitlig hundvakt så annonsera så kommer du garanterat att få napp. Glöm bara inte att skriva avtal om vem som betalar vad om hunden blir sjuk, har sönder något, skadar tex annan hund och vem som åker akut till veterinär när den är hos dig mm.

Exakt. Dock hade jag nog som hundägare inte vågat lämna min hund med någon som kräver ersättning om hunden kanske har mer en dyr vas eller liknande i hemmet. Tycker man som hundvakt/dagmatte plockar bort sånt som hunden kan förstöra om man ska ansvara för den.
  • viseversa

Annonsera på affären eller liknande. Många som behöver dagmatte till sina hundar när dom själva jobbar.

• MsS
    Dexter dot com skrev 2016-09-15 12:58:09 följande:

min syster har hund samt vi har varit fodervärdar många gånger till hundar så jag vet vad jag ska tänka på :)

Jag behöver lixom pengar NU och det kontant.
  • kjellström

Ett tips om du tänkt sätta ut en annons:

Skriv vad du kan ERBJUDA KUNDEN. Det låter väldigt desperat när du säger att DU BEHÖVER KONTANTER NU.

Skriver detta i all välmening ;)

• Dexter dot com
    MsS skrev 2016-09-15 13:08:42 följande:
    min syster har hund samt vi har varit fodervärdar många gånger till hundar så jag vet vad jag ska tänka på :)

Jag behöver lixom pengar NU och det kontant.
    Nämn inte pengar för guds skull!! Personligen hade jag aldrig lämnat min hund till någon som gör det för pengarnas skull i första hand och det tar ju ett par veckor att skola in hunden hos en hundvakt, utvärdera om hunden trivs osv innan man betalar. Även om du har varit fodervärd så är det ju inte samma sak som att vara dagmatte ansvarsmässigt.
  • Dexter dot com
    viseversa skrev 2016-09-15 13:01:43 följande:
    Exakt. Dock hade jag nog som hundägare inte vågat lämna min hund med någon som kräver ersättning om hunden kanske har mer en dyr vas eller liknande i hemmet. Tycker man som hundvakt/dagmatte plockar bort sånt som hunden kan förstöra om man ska ansvara för den.
    Självklart! Tänker mest på om man som dagmatte har hunden med sig och hunden med viftande svans drar ner kompisens "finporslin" eller stresspinkar på mormors rokokosoffa...då är det ju bra om det är skrivet vem som betalar. Ägare eller dagmatte ?
    Jag som ägare tycker ju det är självklart att dagmatten har en allriskförsäkring som denne utnyttjar om hen inte har koll på hunden men det är ju inte alla som tycker så ;)
  • viseversa
    Dexter dot com skrev 2016-09-15 14:50:19 följande:
    Självklart! Tänker mest på om man som dagmatte har hunden med sig och hunden med viftande svans drar ner kompisens "finporslin" eller stresspinkar på mormors rokokosoffa...då är det ju bra om det är skrivet vem som betalar. Ägare eller dagmatte ?
    Jag som ägare tycker ju det är självklart att dagmatten har en allriskförsäkring som denne utnyttjar om hen inte har koll på hunden men det är ju inte alla som tycker så ;)
    I såna fall ska dagvatten betala eftersom det var hen som tog med hunden till mormor/kompis där den sen råkade ha sönder något. Dagmatten har ju ansvar när hunden är med hen.
  • Dexter dot com
    viseversa skrev 2016-09-15 15:43:04 följande:
    I såna fall ska dagvatten betala eftersom det var hen som tog med hunden till mormor/kompis där den sen råkade ha sönder något. Dagmatten har ju ansvar när hunden är med hen.
    Håller helt med men vet av erfarenhet att det inte är självklart och just därför är det så bra att ha allt inskrivet i ett avtal båda parter skrivit under :)
  • Gizmo

Du kommer troligen inte få en enda hund att passa om du skriver att du behöver kontanter nu!

Det är bra om du har någon referens också.

• sannipanni

Jag kan behöva hjälp vid särskilda tillfällen.
    Men det måste va rätt person.

• Fanny b

Du kan kolla på FB om det finns någon hundgrupp i närheten där du bor, och om det finns lägg ut en annons där.

• MsS
    sannipanni skrev 2016-09-16 21:23:05 följande:

Jag kan behöva hjälp vid särskilda tillfällen.
    Men det måste va rätt person.

Ja, men vad kul! Bor du också i Uppsala? :)
  • sannipanni

Utanför. Men vi har upptåget. Så det skulle funka med avståndet.

Svar på tråden Agerar hundvakt