För ung för nattskräck?
Barnet på dryga 1,5 år fick (vad jag tror) första nattskräcken förra onsdagen (natten till torsdag). Blir helt hysterisk efter en stunds sömn, skriker hysteriskt, spänner sig, kastar sig framåt och bakåt, gråter m.m. Inget funkar. Pratar, tänder lite, går runt, bär, kramar, låter vara i fred. Har haft ytterligare två nätter med "anfall" sedan dess. "Anfallen" håller i sig rätt länge tycker jag, minst 20 minuter.
När jag googlar verkar det vara mest äldre barn (över 2 år) som drabbas. Kan det ändå vara det som händer oss?
Sen fortsätter det även, aldrig bara ett "anfall" per natt. Senast var det 4 rejäla "anfall" och resten av natten mindre, kortare. Som längst var det lugnt två timmar i sträck..
Fick vaccination fredagen veckan innan allt plötsligt började, vet inte om den kan ha något med saken att göra? (Fick feber sen på lördagen ) efter andra natten med nattskräck.
Låter det som nattskräck eller kan det vara något helt annat? Första natten var jag orolig att det skulle vara smärta, så gav till slut en alvedon utan effekt..
Äldre syskonet hade, vad vi tror var, nattskräck, men det var bara ytterst få gånger och då bara en gång per natt vad jag kan minnas..