• annapettersson3

När sluta ert barn med morgon vällingen?

Vi satt och funderade hur frukostvanorna såg ut runt om i landet med Vällingen.

Så tänkte höra när erat barn sluta med morgon flaskan?

• Svar på tråden När sluta ert barn med morgon vällingen?
  • Carabellis kusp

Mina barn började aldrig. Jag tror på principen att mat intas vid bordet i fast form när amningen är avslutad.

• Rocket Mania

Vi skippade också välling. Barnen ammades och när de slutade hade de redan fått ordentliga rutiner kring maten.

• jannepapp

Alla tre slutade med välling när de var 2,5 år, som på en given signal. En dag (olika dagar med flera års mellanrum, förstås) ville de helt enkelt inte ha längre.

• gbgumman

Den första fick ingen välling alls.

Den andra slutade med välling (som vana) när hon var 6 år. Nu 9 och vill i bland ha. Liksom jag 39 år.

• gbgumman
    gbgumman skrev 2016-09-13 08:24:20 följande:

Den första fick ingen välling alls.

Den andra slutade med välling (som vana) när hon var 6 år. Nu 9 och vill i bland ha. Liksom jag 39 år.

Lägger till att båda barnen ammades länge och själv ammade jag tills jag var 1,5 år och älskar välling än. Välling ska inte jämföras med ersättning. Uppfyller olika behov.
  • Topcom

Dottern drack några enstaka gånger men ratade det helt när hon var ca 1 år. Sonen drack tills han var tre år, sen drog vi ner på det tills han till slut slutade.

• Mooomin

Vi ger inte välling, men han dricker en flaska ersättning som första och sista mål, han är 1 år och har fått ersättning sedan 2-6v ålder (fasade ut amningen). Han kommer att få dricka det ett tag till.

• Mälaröbo

Mina barn drack morgonvälling lääänge! Äldsta slutade när hon var 12 och yngsta dricker morgonvälling fortfarande 2-4 ggr/vecka och är 11 år.

• Duckan

Dottern har alltid varit svår med frukost (nu 9 år, problemet kvarstår) så vi var glada så länge hon drog en flaska innan fsk. Hon slutade självmant när hon var tre år.

• sextiotalist

Strax innan han var sex år. Han var väldigt morgonpigg så han fick sin välling vid halvsex på morgonen när han vaknade. Inte en chans att någon av oss fixade en frukost och satt vid matbordet vid den tiden.

• MyDestiny

När han blev strax över året började han sova längre på morgonen kanske till 06.30-8. Då åt han vanlig frukost med mig istället för vällingflaskan när han vaknade kl 05-06.

• Fru Ve

Mellan 2-3 år, då ville de hellre ha annan frukost än flaskvälling. Jag tycker välling är bra tillsammans med någon smörgås. 5-åringen äter gärna "vuxenvälling" i tallrik fortfarande.

• gbgumman
    Fru Ve skrev 2016-09-13 14:09:23 följande:

Mellan 2-3 år, då ville de hellre ha annan frukost än flaskvälling. Jag tycker välling är bra tillsammans med någon smörgås. 5-åringen äter gärna "vuxenvälling" i tallrik fortfarande.

Jag äter gärna vuxenvälling. Välling är inte barnmat
Svar på tråden När sluta ert barn med morgon vällingen?