Min son verkar ha dagisångest
Hej. Jag skulle verkligen behöva lite pepp och/eller tips. Det är så att min 20 månaders son skolas just nu in på dagis. Han har gått i två veckor. De senaste dagarna kommer tillfällen då jag inte känner igen honom. Han är vanligtvis pigg och glad (förutom när han är för hungrig eller för trött) Så fort han förstår att han ska till dagis blir han ledsen. Han hämtar mina ytterkläder för att klä på mig så att jag ska följa med (det är sambon som lämnar) Häromdagen fick han ett utbrott med grin och skrin och var jättesvårt att trösta honom. När han väl lugnat ner sig var han som vanligt igen. Nätterna är riktigt tuffa. Han vaknar kring tre och sedan somnar han inte om helt igen. Istället så gnäller, skriker, gråter han samt att han bits, nyps och sparkas ibland. Inget fungerar. Jag och min sambo känner inte igen honom alls. Han brukar var rätt lätt att natta och oftast sover han i sin säng hela natten. Ibland kommer han upp till oss men då somnar han om efter en stund.
Det kan vara värt att nämna att det är ett nytt syskon på väg vilken dag som helst nu. Jag undrar verkligen hur det här ska sluta. Jag oroar mig för att kaoset inte ska ta slut utan till och med eskalera när bebisen kommit. Vi ligger dessutom ganska efter på sömnen vi föräldrar, vilket kanske inte är det bästa för en stundande förlossning.
Jag skulle vara oerhört tacksam för tips och råd eller få höra om någon känner igen sig och att det har blivit bra.