• thecoc

Moderkaka i framvägg- när kände ni första rörelserna?

Är i v. 21+1 och har ännu inte känt några tydliga rörelser :( Hur lång tid tar det när moderkakan ligger i framvägg? Känner ibland att det "lever om" inne i magen, men ännu inga rörelser. Hur var det för er?

• Svar på tråden Moderkaka i framvägg- när kände ni första rörelserna?
  • mickisen

Runt vecka 21-22 kände jag de första riktiga tecknen med första. Som små bubblor som kom upp till ytan för att sedan bli mer starka. Nu med andra barnet kände jag tidigare runt vecka 17-18

• bpumpkin

Jag började känna nån gång efter v 17 men före v 22, då kunde jag känna buffar utanpå magen tyckte jag. Men tror jag kände "fladder" redan i v 14 ungefär. Har i framvägg. Från att jag började känna buffar har jag känt varje dag. Är i v 37 snart!

• Ox2

I v 20 med första och v 18 med andra. Hade moderkakan i framvägg med båda. Väntar nr 3 med moderkakan i bakväg och känt rörelser sedan v14. Stor skillnad både på tidpunkt och hur det känns!

• Jebe

Kände som lite kurr i vecka 18 och tydliga sparkar och rörelser först i vecka 25 och några veckor efter det kunde andra också känna sparkarna.

• gruvan

Jag hade moderkakan i framvägg senast jag var gravid (andra barnet) och födde i början av juni. Kände första fladdret i v 14 och i v 17 både såg och kände jag och sambon buffar på utsidan. Det var en stark och livlig bebis där inne!

• 8295

V 18 började jag känna av fladder, lite som när man simmar bredvid någon utan att röra varandra men man känner trycket från vattnet av den andres simtag. Kände dock princip bara då jag gått och lagt mig och låg platt på rygg, lätt att missa.

Runt v 22 kände jag mer tydligt, men inte alls dagligen.

V 24 kände min sambo för första gången, och det var runt den tiden jag började känna riktiga sparkar, ofta.

Svar på tråden Moderkaka i framvägg- när kände ni första rörelserna?