• vampyria2

Para men han missar målet >.<

Hej! Jag har en liten skogis som löper och jag har en hane här som ska para sig med henne hade vi tänkt oss.

Det är första gången som jag har försökt para en katt så jag är inte allt för kunnig på hur en parning brukar få till men det ser ut som att han missar själva målet lixom :p

Han tar tag i nacken på henne och gör rätt rörelser men juckar på hennes rygg mest, brukar de göra det och sen hitta rätt tillslut eller?

Blir ju fundersam om det kommer att funka eller om man ska ta fram en pekbok till honom snart haha.

• Svar på tråden Para men han missar målet >.<
  • Aikido

Klipp/raka honan. Det fattar ju vem som helst att ingen kan hitta rätt på den där hårbollen.

• vampyria2

Haha är du allvarlig eller skämtar du, haha jag har rakapparat som jag rakar bort knutar på henne när det uppstår så är det på allvar det som måste göras så gör jag det :p

• Zadre

Gå in på tuben och sök på "cats mating" så finnes filmer på katter som parar sej. Sen kan du jämföra hur det ser ut.

• Zadre
    Nu får det vara nog med internet för idag. Jag har nu tittat på tre filmer av katter som parar sej.
    Godnatt!
  • Aikido
    vampyria2 skrev 2016-09-11 20:30:31 följande:
    Haha är du allvarlig eller skämtar du, haha jag har rakapparat som jag rakar bort knutar på henne när det uppstår så är det på allvar det som måste göras så gör jag det :p
    Bäst jag snabbt tillägger då:
    Jag skojade bara. En skogis rakar man inte ostraffat. Lita på mig. Jag vet.
  • vampyria2

[quote=76961719][quote-nick]Aikido skrev 2016-09-11 20:59:49 följande:[/quote-nick]Bäst jag snabbt tillägger då:

Jag skojade bara. En skogis rakar man inte ostraffat. Lita på mig. Jag vet.[/

Jo då jag brukar raka bort knutar på mina som sagt, de är väldigt lugna missar och älskar när jag badar och fönar och sen rakar dem om det behövs faktiskt haha.

Men förstod nästan att du skämtade ändå, lite svårt för dem att raka sig i naturen lixom :p

• vampyria2
    Zadre skrev 2016-09-11 20:46:37 följande:

Nu får det vara nog med internet för idag. Jag har nu tittat på tre filmer av katter som parar sej.

Godnatt!

Haha god natt på dig och tack för tipset :)
  • Vanja

Kanske svårare på en katt men när vi skulle para vår hanhund som hade svårt att hitta rätt så fick min sambo hjälpa honom på traven lite :) ett par engåmgshandskar kan va bra!

• vampyria2
    Vanja skrev 2016-09-11 21:13:51 följande:

Kanske svårare på en katt men när vi skulle para vår hanhund som hade svårt att hitta rätt så fick min sambo hjälpa honom på traven lite :) ett par engåmgshandskar kan va bra!

Hehe försökte göra det men så fort jag rör vid dem så särar de på sig så det funkade inte, hm trodde att det skulle gå av sig själv lixom >.
  • Uttran

Snälla kastrera katten. Det finns 150 000 hemlösa katter i Sverige, katthemmen hinner inte ta emot alls, Blicket och Facebook svämmar över av katter. Marknaden är mättad sedan länge. För varje katt som föds försvinner ett hem en hemlös katt hade kunnat få. Att föda upp katter är dessutom dyrt, har du råd med ett kejsarsnitt på 10 000 kronor om det skulle behövas?

Svar på tråden Para men han missar målet >.<