• Anonym (Idiot)

Hjälp! Vad har jag gjort?

Hej.

Kan börja med att skriva att jag är en idiot, jag vet. 

Hade fest hemma hos mig igår för mina föräldrar är bortresta över helgen, detta är andra gången jag har fest. Jag har fruktansvärt dåligt samvete över detta nu. Hade dom fått reda på att detta har hänt hade det inte slutat bra.

Jag vet att jag har mig själv att skylla och ja, jag har lärt mig en läxa. Men vad ska jag göra nu? Jag har städat hela dagen som en tok men är rädd för att något bevis ska finnas kvar. De kommer hem på måndag(om två dagar) så jag har tid till att städa.

Om jag berättar för dom kommer verkligen allt bara bli värre så jag kan inte berätta förrän om några år - minst. 

Men har ni några tips på vart jag kan leta efter saker och gömma bevis, och även tips på hur jag ska handskas med detta dåliga samvete som gnager? Min mamma är verkligen världens snällaste mamma.

Och som sagt, jag vet att jag är en idiot så snälla kom inte med några "skyll dig själv" kommentarer. Jag behöver hjälp innan jag bryter ihop.

Tack.
  • Svar på tråden Hjälp! Vad har jag gjort?
  • Anonym (Berätta)

Jag tror att det ända du kan göra för att slippa må såhär är att berätta.

• Anonym (Kfnfne)

Gjort är gjort, be en bön att de inte märker något. Gör inte om det så slipper du må dåligt :)

• Anonym (Hmm)

Tycker också att du ska berätta om det, för sanningen kommer alltid fram förr eller senare. Tänk om grannarna berättar för din mamma, nä ta du och berätta dör henne mer rakryggad så .

• TeamRocket

Kolla noga efter fimpar och trasiga saker som gömts av fulla festare. Sen tror jag som alla andra att den enda boten på ångesten är att berätta. Du är ju ung. Har många år på dig att begå större "misstag"

• Anonym (Killa)

Först kanske du ska kolla så ev värdesaker finns kvar. Finns det några smycken klockor eller annat dyrt som gästerna kunnat plocka på sig? Kolla så sånt är kvar. Är det kvar är det väl ingen större fara.

• Anonym (Idiot)

Jag gömde ju allt värdefullt samt låste dörrar till rum där folk inte behöver vara osv. så absolut inget stort som hänt. I så fall nån kapsyl eller något som ligger gömd nånstans...

• Anonym (asdf)

Varför mår du så himla dåligt? Är du orolig för att dina föräldrar ska straffa dig med stryk om de får reda på festen?

• Anonym (Signs)

Har ni skvallriga grannar? Det hade nog bekymrat mig mest. Det spelar ingen roll hur noga du är med städningen om skvallerkärringen rakt över gatan berättar för dina föräldrar att du har haft fest när de varit borta. Skvallerkärringar är det värsta som finns! Hoppas att du inte har en sådan glappkäft där du bor. Annars är det bara att städa ordentligt och vädra. Du kan inte vrida tillbaka klockan. Gjort är gjort. Gör inte om det.

• Anonym (Idiot)

Tack som fan ni som skriver gjort är gjort. Och jag ska inte göra om det!

"Festlukten" som är i huset vädrar jag bort samt kör doftljus och ättika i en skål. Några andra saker vet jag egentligen inte om det finns.

• Anonym (Sluta)

Äh det där kommer du skratta åt sen när du blir äldre. Njut av att det var en förhoppningsvis kul fest. Det märks att du har stor respekt för din mamma och det är bra. Men ibland ska man få vara ungdom och göra några snedsteg i livet utan att världen rasar :)

Svar på tråden Hjälp! Vad har jag gjort?