• meemelii

Någon som tagit laktulos?

Är i vecka 11 med barn 3 och magen är katastrof. Det står helt still där inne! :( det är ett vanligt problem för mig under graviditet, förra gången gick det så långt att jag fick åka in till sjukhuset och få en lång slang med klyx uppkörd.... Vill inte hamna där igen så mu undrar jag:
    Är det någon här som tagit laktulos under en längre period o vet när gasbesvären upphör? Tar jag laktulos nu blir jag så uppblåst att jag knappt kan leva med andra människor omkring mig...läst att det ska bli bättre men när?

• Svar på tråden Någon som tagit laktulos?
  • Jag är bara jag

Provade som icke-gravid och det funkade inte alls. Bara gaser trots rätt långt användning, Hade extrem förstoppning i början av denna graviditet-så pass att jag blödde och skrek på toan. Vräkte i mig frön, vatten och katrinplommon och det blev sakta bättre. Provade Movicol också, men stod inte ut med smaken p.g.a illamående, men annars hjälper det ju.

• RAM77

Har provat men tyckte inte att det hjälpte. Använder nu Dulcosoft och det fungerar betydligt bättre. Inga problem med gaser och kan gå på toaletten som normalt. Innan jag började med det var jag väldigt förstoppad, grät, blödde och kallsvettades när jag försökte gå på toa.

• ekooos

För mig funkar laktulos bra. Det som räddat min mage är havregrynsgröt till frukost spetsad med linfrön och laktulos. I början åt jag även visiblin som normaliseras avföringen.

Fick sådan förstoppning innan att jag vaknade med kramper i magen. Har gått igenom hela graviditeten nu med en lagom verksamhet i magen.

Svar på tråden Någon som tagit laktulos?