• Anonym (Ledsamt)

Blivit kompis förhållade

Är ett par som varit sambo snart 25 år med två barn som är utflugna där förhållandet blivit mer som ett kompis par.

Sitter i varsitt hörn i soffan hon med mobilen i knät tills det är dags att lägga sig varsin sida av sängen.

Har försökt få till lite kärlek men hon är oftast trött.

Har nu förstått hur viktigt det är med ett bra sexliv, utan blir det mer som ett kompis förhållande.

Har fått för mig att hon vill att jag ska säga att det är dags att gå skilda vägar

Är det fler som har samma problem

Vad ska jag göra

• Svar på tråden Blivit kompis förhållade
  • Anonym (Kille)

Släpp mobilen o prata.

När barnen flugit ut börjar ju en ny fas i livet. Vissa par knäcks ju då. Andra börjar ju göra saker tillsammans typ tränar, kurser, skaffar hund eller vadsomhelst.

Vad du ska göra? Ja nånting. Du lär ju i alla fall fundera på vad du känner, och vad du kan göra för att få nytändning i förhållandet. 25 år är ju inte något man kastar bort lättvindigt .

• Anonym (Förslag)

Ta initiativ och bjud ut henne på dejt! Klä upp er och gå på någon föreställning/orkester/museum och sedan middag då ni kan prata om föreställningen etc, alternativt försök gå från jobbet lite tidigare en fredag och överraska med blommor och maten på bordet när hon kommer hem? Inget tjat om sex utan målet är bara att tända gnistan igen. Föreslå en gemensam aktivitet en gång i veckan, viktigt att hitta något ni båda tycker är kul, tex träna eller gå en kurs. Finns massor av kurser i tex språk, musik, matlagning. Försök också hitta en gemensam dröm att prata om och planera- vill ni bygga en sommarstuga? Köpa hus i Spanien? Renovera huset? Resa? Volontärarbeta i Sverige eller utomlands? Gå i tidig pension och flytta utomlands?

Svar på tråden Blivit kompis förhållade