Regelbundna sammandragningar v 26?
Är gravid med mitt andra barn. Med första hade jag dessa sammandragningar tidigt men förstod inte vad det var. Tänkte att om något är på G gör det så ont att jag får dödslängtan. Att det kunde vara lindrigare än mensvärk kunde jag inte föreställa mig.
Och nu väntar jag nr 2.
Har haft onda sammandragningar sedan v 16-17. Kollade tappen i v 18 men då var den inte påverkad än.
Läkaren sa dock att jag skulle vara uppmärksam för när första förlossningen startar med för tidig spontan vattenavgång är risken stor att det händer igen.
De sammandragningarna har kommit i olika former sedan dess.
Oavsett om jag vilar eller är aktiv.
Ibland är det en lång ihållande sammandragning om ca 30-45 minuter.
Ibland är de kortare, intensivare och kommer regelbundet.
Ibland får jag ont i ryggen samtidigt. Brukar gå över efter 2-3 h.
Idag har jag känt mig konstig. Har haft regelbundna sammandragningar hela dagen. 3-10 minuters mellanrum. Gör ont, mer än vid min förra förlossning.
Kallsvettas. Har haft diarré idag. Mår mer illa och har kräkts mer än vad jag gjort den senaste veckan.
Trött och har huvudvärk, men det kan bero på järnbrist.
Känns så fånigt att ringa för minsta lilla och så är det kanske inget alls. Har läkartid i morgon bitti så jag tänkte försöka hålla ut tills dess. Men hur mycket SD ska man stå ut med? Kan jag kräva att de kollar tappen igen? Är så rädd att föda för tidigt en gång till.