• Alvison

Intervjua - Avhoppare Jehovas Vittnen

Hej

Jag går tillfället i trean i gymnasiet och håller därför på med mitt gymnasiearbete.
    Jag har bestämt mig för att jobba med ämnet "Hur är det att vara medlem i Jehovas Vittnen i det moderna samhället?"

Jag har planer på att intervjua nuvarande medlemmar och eventuellt personer som haft kontakt med medlemmar genom sina yrken. Ett sådant yrke skulle kunna vara grundskolelärare. 

Anledningen till att jag skulle vilja intervjua en person som vuxit upp inom gruppen och hoppat av är att jag skulle vilja höra hur de upplevde livet inom gruppen med ett avstånd som nuvarande medlemmar inte har. 

Jag skulle vilja genomföra intervjuerna i person men skriftligt går även bra. Namn är inget som behöver delas men jag skulle vilja veta ålder och kön. Likaså kommer inga övriga frågor komma upp som kan identifiera någon. 

Om ni inte är villiga att bli intervjuade kanske ni känner någon som ni kan fråga? Annars skulle jag bli jätte glad av tips på frågor att ställa och inte ställa. 

Om någon skulle vara villig att bli intervjuad är ni välkomna att kontakta mig här via meddelande. 

Alvison

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-09-07 11:31
    Jag lyckas tyvärr inte hitta hur man hittar nya meddelande här på familjeliv, därför är ni välkomna att istället maila mig på alva.gronqvistryttberg@edu.nacka.se.
Svar på tråden Intervjua - Avhoppare Jehovas Vittnen