• Wiesz

Vad gör vi?

Jag och min man har försökt få barn i 1,5 år. Vi har fått två missfall under denna tid, i v.13 och v.17.
    Jag har ca 15 kg övervikt.
    Vi har sex varannan dag hela månaderna, har testat bisolvon-metoden, äter tillskott.

Finns det något vi kan göra?
    Kommer vi med sannolikhet få hjälp om vi söker den? Eller måste jag gå ner i vikt innan vi ens bryr oss om att försöka få hjälp?
    Vad gör vi?

• Svar på tråden Vad gör vi?
  • Holma
    Wiesz skrev 2016-09-05 22:09:14 följande:

Jag och min man har försökt få barn i 1,5 år. Vi har fått två missfall under denna tid, i v.13 och v.17.
    Jag har ca 15 kg övervikt.
    Vi har sex varannan dag hela månaderna, har testat bisolvon-metoden, äter tillskott.

Finns det något vi kan göra?
    Kommer vi med sannolikhet få hjälp om vi söker den? Eller måste jag gå ner i vikt innan vi ens bryr oss om att försöka få hjälp?
    Vad gör vi?

Gå ner i vikt
  • Mohawk

Beklagar missfallen.
    Jag vägde ca 100kg vid mitt tredje missfall och fick ändå erbjudande om utredning. Det var aldrig tal om min vikt.
    Däremot gjordes ingen utredning förrän efter tredje missfallet, två räknas som normalt.
    Nu fortsatte mina missfall och till slut upptäcktes cystor som växte fort och förstörde för fostren. Som längst gick jag till v.14.
    Har ett barn sedan tidigare, på nio år, och har haft sammanlagt sju missfall.
    Nu är jag gravid i v.21 och än så länge ser allt bra ut =) Inga cystor som stör denna gång.
    Ge inte upp! Kram!

• Linnis92

Ni kontaktar kvinnokliniken/gyn. Så får dom avgöra vad sol ska göras. Jag hade också ca 15 kilo övervikt men min dåvarande och jag blev direkt ställda i kö för IVF. Så man kan få hjälp ändå.

Självklart så nämnde dom vikten och att jag borde gå ner i vikt, men dom nekade inte hjälpen.

Svar på tråden Vad gör vi?