• Anonym (Ma)

Hur länge blödde ni efter MA?

I v.8-9 sökte jag till kvinnokliniken eftersom jag misstänkte MA pga blödningar, mm. Det bekräftades att fostret slutat utvecklas i v.5.
    I v.9-10 nån gång började kroppen stöta ut det, det är snart tre veckor sen. Idag är jag i v.12 om man räknar från sista mensen och blöder än.

Hur länge är det normalt att blöda. Allt borde vara utstött nu eftersom jag sist när jag var på kontroll hade så lite kvar att dom räknade med att kroppen tar hand om det.

Blöder inte mycket, mer som när mensen skall börja. Lite ljusrosa sådär. Vart så senaste veckan.

• Svar på tråden Hur länge blödde ni efter MA?
  • Inelg

Super olika. Jag har haft 2st i v 10. Tog tabletter första gången och blödde ca 2-3 v. Andra gången skrapning blödde då mindre. Ca 10 dagar.
    När allt är ute slutar det blöda men ibland kan det ta tid och har man otur så lossnar inte allt direkt och då kanske Mam behöver skrapas ändå.
    Observera hit du mår och sök vård om det inte slutar inom en vecka eller om du får feber.

• Anonym (Flera)

2,5 vecka,4,5 vecka resp. 7 veckor. Senaste-och förhoppningsvis sista!- gången fick jag ta piller för att få stopp på blödningen.

Svar på tråden Hur länge blödde ni efter MA?