• Anonym (otålig)

Normalt att mens och ägglossning inte kommit igång?

Förra året i oktober gick jag igenom ett MA. Det blev väldigt långdraget med cytotecbehandling dels i oktober när det upptäcktes och sedan i december då jag blött i fyra veckor. Efteråt gjordes en skrapning i slutet av december men inte heller denna fick ut alla rester. I början av februari gjordes ytterligare en skrapning samt hysteroskopi för att de skulle vara helt säkra på att inga rester fanns kvar. 

Efter den skrapningen (som var lyckad) dröjde det till maj innan jag trodde att min mens kom tillbaka, men det blev bara en blodblandad flytning. Sedan dess har jag fått en blodblandad flytning med fyra veckors mellanrum som har varat två-tre dagar varje gång. Jag har kollat med ägglossningstest men verkar inte ha ägglossning heller.

I kontakt med kvinnokliniken får jag bara höra att det kommer att komma igång så småningom och att allt är heeelt normalt. Obestämd Till saken hör att jag är 37 år och börjar känna mig väldigt stressad över min ålder. Jag har ett barn sedan tidigare som är sju år och hen blev till på första försöket.

Har någon liknande erfarenheter? Finns det något man kan göra för att få igång mens/ägglossning? Och hur tusan får man vården att ta en på allvar?!
  • Svar på tråden Normalt att mens och ägglossning inte kommit igång?
  • Anonym (.)

Jag fick höra från kvinnokliniken att man ska ha mena fyra gånger per år för att det ska räknas som normalt. Annars ska man kontakta dom, har själv inte haft en normal mena på över ett år. Dock har jag haft p-spruta som jag fick senast i februari som jag väntar på ska gå ur kroppen men de sa till mig att söka efter nyår om jag inte hade fått igång mensen innan dess. Stå på dig är väl enda tipset jag kan ge.

• Anonym (Piller)

Tycker du ska söka privat hjälp. Finns piller som sätter igång både mens och äl.

Svar på tråden Normalt att mens och ägglossning inte kommit igång?