• Anonym (OROLIG MAMMA)

MIN MAN HÅLLER INTE KOLL PÅ VÅRT BARN, BLEV NÄSTAN PÅKÖRD. VAD GÖR JAG????

Hej..

jag är en frustrerad och orolig mamma...Jag vet inte längre om jag vågar lämna vår dotter ensam med min man... jag är så fruktansvärt ledsen och orolig..

Igår när jag körde förbi gatan såg jag min man och min dotter på 2 år stå på en trottoar precis intill en väg med väjningsplikt och rakt framför en stor väg med bilar som kör mycket snabbt.. jag ser att min man står med ryggen mot min dotter och vinkar och tittar bort.. Han håller inte hennes hand, har inte uppsyn över henne ingenting.. Hon hade vilken sekund som helst kunnat springa ut på gatan och bli påkörd... Jag gasade allt vad jag hade och körde dit och såg att han då lyft upp vår dotter..

HUR SKA JAG TÄNKA? VARFÖR GJORDE HAN DETTA? FÖRSTOD HAN INTE ATT HON KAN SPRINGA OCH BLI PÅKÖRD? ÄR INTE DETTA GRUNDLÄGGANDE FÖR EN FÖRÄLDER ATT FÖRSTÅ ATT HÅLLA HENNES HAND HEEELA TIDEN ELLER LYFTA UPP HENNE I EN SÅN SITUATION? VARFÖR HÖLL HAN INTE KOLL? DET VAR EN BRA STUND HAN STOD MED RYGGEN EMOT.. VAD ÄR FEL? 

• Svar på tråden MIN MAN HÅLLER INTE KOLL PÅ VÅRT BARN, BLEV NÄSTAN PÅKÖRD. VAD GÖR JAG????
  • Anonym (Flisa)

Låter som att han har någon störning.

• MrGilgamesh

Ett barn har naturligt så stark instinkter att de inte lämnar sin förälder. Så risken är obefintlig att barnet får för sig att springa ifrån sin förälder

• Anonym (OROLIG MAMMA)

vad för störning?!?! snälla hjälp mig.. viktigt för mig att veta.. Det är inte ovana att vara med henne???

• Anonym (Flisa)
    MrGilgamesh skrev 2016-09-05 10:48:51 följande:

Ett barn har naturligt så stark instinkter att de inte lämnar sin förälder. Så risken är obefintlig att barnet får för sig att springa ifrån sin förälder

Är du tokig? Man kan aldrig veta om barnet får ett infall. Det kan vara varsomhelst. Den får syn på något spännande på andra sidan eller på vägbanan. Den känner för lite frigörelse eller för att busa. Ett barn som "brukar" göra si eller så kommer ibland helt oväntat att göra tvärt om.
  • Anonym (OROLIG MAMMA)

SNÄLLA KAN NÅGON RÅDGIVA MIG? VAD GÖR JAG I DENNA SITUATION MED MIN MAN?

VARFÖR TROR NO HAN GJORDE SÅ? SKA JAG ALDRIG LÄMNA DE ENSAMMA IGEN???

• Anonym (fråga?)
    Anonym (OROLIG MAMMA) skrev 2016-09-05 11:03:23 följande:

Har du frågat honom varför han gjorde så? Vore intressant att höra hans förklaring till det hela.
  • Anonym (Flisa)
    Anonym (OROLIG MAMMA) skrev 2016-09-05 11:03:23 följande:

Jag tror att han helt enkelt inte tänkte alls.

Ni kan väl bestämma att han han måste ha henne i vagn när han är ute med henne där det finns biltrafik?

Hellre en 2-3-4-åring (när du känner att hon kan själv) i vagn än i ambulans.
  • Anonym (Auv)

Prata med mannen och dottern. De bör lära sig att hålla hand vid hårt trafikerade vägar.

Många morsor skulle behöva lära sig att hålla i ungarna på ICAs parkering där jag bor. Både män och kvinnor slarvar.

• terfje

Prata med din man om vad som skedde och att han bör ha mer koll. Mer kan du inte göra. Vissa har bättre koll och om jag får säga det så verkar ofta vi kvinnor ha en bättre insikt i sådana här saker än män.

Dock kan jag tycka att det är att dra för stora växlar i att han måste ha en störning.

• Anonym (OROLIG MAMMA)
    Anonym (fråga?) skrev 2016-09-05 11:06:40 följande:
    Har du frågat honom varför han gjorde så? Vore intressant att höra hans förklaring till det hela.
    Jaaa.. men det blev ett stort gräl om det..
    Han blir bara arg... men det vara bara någon sekund säger han.. hade henne hela tiden innan.. Så sa jag men en sekund räcker, det tar inte mer än en sekund?! efter mycket tjat och gnäll då erkänner han att det var fel och att han aldrig någonsin mer kommer släppa hennes hand på gatan osv.. men att han inte förstod det själv? Han var likson så fokuserad på att se bilen som jag provkörde att hans fokus från henne försvann.. det tror jag.. och det får bara inte hända?

vad hade du gjort i min situation??
Svar på tråden MIN MAN HÅLLER INTE KOLL PÅ VÅRT BARN, BLEV NÄSTAN PÅKÖRD. VAD GÖR JAG????