• Anonym (Karlsson på taket)

Vad faller tjejer för hos killar?

Hej!

Detta är en fråga till er tjejer men även killar är ju såklart också välkomna.

Vad får er tjejer att falla för en kille?

Uppskattas det om killen gör något fint för er tjejer?

• Svar på tråden Vad faller tjejer för hos killar?
  • Anonym (11)

det är, som alltid, individuellt men man kommer långt genom att behandla andra som som man själv vill bli behandlad: vänlighet och respekt

• Kardemumman

Av exakt samma anledning som du eventuellt faller för tjejer eller män. För att man blir bemött med respekt, kärlek, vackra ögon, vänlighet, omtänksamhet osv.

Män och kvinnor är oerhört lika varandra.

Varför jag undrar detta är för att jag för ett tag sen fick dissen av en brud som jag gillade.

Vi träffades några gånger men det va mina intiativ. Men även hon frågade mig om jag ville hänga med henne o hitta på en rolig aktivetet, men det blev dock aldrig av tillslut.

Men iallafall så gjorde jag våra träffat jävligt bra.

Första träffen spelade vi minigolf och hade det skoj. Andra träffen bjöd jag på middag på en fin romantisk resturang. Och tredje träffen så satt vi vid en sjö och kollade på solnedgången med en filt, vinglas och rosé. Efter vår tredje träff så skrev hon och tackade för all den ansträngning som jag lade ner. Hon skrev även att hon alltid har kul tillsammans med mig.

Men när jag några dagar senare berättade att jag gillade henne så vände hon mig ryggen. Det är till och med så att hon knappt svarar när vi snapchattar.

Kardemumman skrev 2016-09-02 18:12:12 följande:

Av exakt samma anledning som du eventuellt faller för tjejer eller män. För att man blir bemött med respekt, kärlek, vackra ögon, vänlighet, omtänksamhet osv.

Män och kvinnor är oerhört lika varandra.

• Kardemumman

det handlar inte om hur generös du är.. den ända som kan svara på detta är hon själv. ring och fråga så slipper du fundera och spekulera :P

// trevlig helg

• Cecese

Det är olika men att ha samma humor och skratta ihop brukar vara en bra start. Sen måste det såklart finnas personkemi och helt enkelt vara rätt. 

• Melissenta

H

Anonym (Karlsson på taket) skrev 2016-09-02 17:57:08 följande:

Hej!

Detta är en fråga till er tjejer men även killar är ju såklart också välkomna.

Vad får er tjejer att falla för en kille?

Uppskattas det om killen gör något fint för er tjejer?

Karisma, humor, genuin omtanke, värme, allmänbildning

Fint hår/frisyr, fint leende
  • Anonym (Va fan..)

Det är ju inte så att någon automatiskt faller pladask bara för att personen anstränger sig.

Tänk inte vad "tjejer gillar" som om vi var några jävla hundvalpar.

Tänk själv vad hade du gillat? Vad verkar människor gilla?

Om du gick på date med någon som

Ansträngde sig så är väl säkert det ett plus, eller hur? Men det som verkligen spelar roll är väl personkemin!?

Kanske gillade hon dig inte eftersom du ser henne som en "tjej" som är din rättmätiga egendom bara du anstränger dig ordentligt..?

Haha asså fattar ju såklart att man inte får en brud på fall bara för att man gör något fint.

Men med denna tjej så kände jag att vi hade en bra kemi. Vi skrattade sjukt mycket tillsammans och vi hade hela tiden något att snacka om. Hon öppnade upp sig och berättade hemligheter för mig. Och hon sa även att hon känner att hon kan berätta hennes djupa åsikter för mig utan att jag ser ner på henne. Men hon skrev även lite sådär småflörtigt till mig också. Hon ville följa med på de där aktiviteterna som jag föreslog, och hon kom ju även också med förslag på en aktivetet vi hade kunnat hitta på. Jag blev väldigt populär bland hennes vänner.

Jag trodde ju såklart att det kanske fanns något mellan oss. Men tydligen så fanns det inget!!

Anonym (Va fan..) skrev 2016-09-02 20:24:17 följande:

Det är ju inte så att någon automatiskt faller pladask bara för att personen anstränger sig.

Tänk inte vad "tjejer gillar" som om vi var några jävla hundvalpar.

Tänk själv vad hade du gillat? Vad verkar människor gilla?

Om du gick på date med någon som

Ansträngde sig så är väl säkert det ett plus, eller hur? Men det som verkligen spelar roll är väl personkemin!?

Kanske gillade hon dig inte eftersom du ser henne som en "tjej" som är din rättmätiga egendom bara du anstränger dig ordentligt..?

• Anonym (Va fan..)

Men hur ska folk här kunna veta varför hon gör som hon gör, och dessutom generalisera till hur "tjejer" tänker?

• Anonym (E)

Den typen av yytre saker som du beskriver spelar ju in förtsås. Men det hjälper ju inte hur generös, vänig och trevlig och snygg man är om man inte klickar på ett annat plan.

För min egen del är samtalet viktigt. Att vi har riktigt intressanta samtal, att han utmanar mig utan att vara dryg och besserwissrig. Det är ju viktigt att han är genuint intresserad av det jag säger också. Jag ska finna honom intressant och bli nyfiken på att veta mer om honom. Sen ska det ju vara kul att umgås också, att man delar några intressen, humor mm.

Det är dock svårt att ta på. De allra flesta män är ju ointressanta i romantisk mening men det är ju svårt att säga exakt varför. Två personer kan ju vara "likvärdiga" objektivt men ändå blir man kär i den ena och tycker den andra är totalt ointressant.

Svar på tråden Vad faller tjejer för hos killar?