• Melissenta

Långt eller kortare hår?

Det där eviga att ha långt eller att klippa av håret..

Jag gillar mig själv med page och alla tycker det klär mig, men långt hår är också fint tycker de

känner att samhället pressar på mig sina normer - att det är kvinnligt och fint att ha långt hår, vilket jag tycker är bullshit då långt hår passar inte alla, dessutom MÅSTE långt hår vara vårdat och stylat, vilket många struntar i..

Nu har jag gett mitt hår en chans och har det långt till typ 5 cm lägre än axlarna och brottas med att kapa av min page igen

Vad tycker män om kvinnohår?

• Svar på tråden Långt eller kortare hår?
  • snuset

Gillar oftast kvinnor med längre hår då jag själv har ganska långt för att vara kille. Personligen tycker jag att kortare hår på vissa kvinnor inte passar, direkt,men så länge dem trivs med det så .

Det är bara mina inre tankar. Spelar ingen roll egentligen hur någon kvinnas hår är.

• Johan75

Det blir ju lite klurigt att svara när du både frågar män vad de tycker och samtidigt skriver att du känner att "samhället pressar på dig normer". Kanske ska du skita i vad andra (män) tycker och helt enkelt köra på det du själv trivs bäst med?

Behold, i come as a thief.
  • Melissenta
    Johan75 skrev 2016-09-02 10:33:43 följande:

Det blir ju lite klurigt att svara när du både frågar män vad de tycker och samtidigt skriver att du känner att "samhället pressar på dig normer". Kanske ska du skita i vad andra (män) tycker och helt enkelt köra på det du själv trivs bäst med?

Kanske ;)
  • Carambolan

Äh, skit i vad män tycker och vad samhället tycker. Jag har både haft snaggat hår och hår ner till rumpan. Kan lova att jag blev raggad på under båda perioderna :) Smaken är som baken... Kör på det du gillar!

• Duckan

En snygg page är bland det snyggaste jag vet!
    Klär tyvärr inte i det själv pga mitt hår.

• Melissenta

Har nämligen stöttat på en väninna ute på gatan som sa lite förvånat "oj vad långt hår du har nu.." Jag frågade om det inte var bra så här, hon svarade "njaaaOo jag tyckte mer om när du hade din page"..

Jaha tänkte jag,..det tog mig 1,5 år att få långt hår o det är inte ens fint..

• K Kalle

Jag har långt hår och gillar det. Största delen av livet har jag haft kort page, men jag började låta det växa ut för att få långt hår till mitt bröllop och jag har haft det långt sedan dess. Det är bökigt och för det mesta har jag det uppsatt, men det är kul att kunna fläta det och göra olika fästuppsättningar av det och så.

Svar på tråden Långt eller kortare hår?