• Jossicorn

Vad vill han mig?

Är en 13 årig tjej som får sms genom Facebook från en 15 årig kille som går på samma skola. Han skickar inte direkt "konstiga" frågor. Utan vill bara prata helt normalt om intressen osv. Men nu har han börjat skicka massa hjärtan och skriver att jag är snygg. Vad ska jag göra? Och framförallt, vad vill han mig?

• Svar på tråden Vad vill han mig?
  • Arenaman

Det låter som att han är intresserad av dig.

• Jossicorn

Men på riktigt, han är 15! Varför skulle han vara intresserad av mig som är 2 år yngre och inte direkt har något mer en dom andra? Känner han förresten inte ens..

Arenaman skrev 2016-09-01 00:24:23 följande:

Det låter som att han är intresserad av dig.

• Arenaman

Åldern är inte det viktigaste. Han kan vara intresserad av dig av en rad olika anledningar, det behöver inte finnas en förklaring som är logisk för dig. Vad menar du med "inte har något mer än de andra"?

Men om han säger att du är snygg och skickar hjärtan så är det väl rimligt att anta att han finner dig attraktiv och det är väl trevligt? 

Han kanske skriver till dig just för att han vill lära känna dig?  

Vad tycker du själv om honom?

• Jossicorn

Tror mer att han ser mitt utseende.. Eftersom att han började skriva hjärtan och "du är så sjukt snygg" sms innan något annat. Jag själv är inte en smula intresserad av honom. Mer obehagligt.. :/

Arenaman skrev 2016-09-01 00:34:42 följande:

Åldern är inte det viktigaste. Han kan vara intresserad av dig av en rad olika anledningar, det behöver inte finnas en förklaring som är logisk för dig. Vad menar du med "inte har något mer än de andra"?

Men om han säger att du är snygg och skickar hjärtan så är det väl rimligt att anta att han finner dig attraktiv och det är väl trevligt? 

Han kanske skriver till dig just för att han vill lära känna dig?  

Vad tycker du själv om honom?

• Arenaman

Om du inte är intresserad och anser att han är obehaglig tycker jag att du ska strunta i att skriva tillbaka och bara ignorera honom så kommer att han sluta höra av sig så småningom.

• Arenaman

Det har inte med saken att göra. Frågar han varför du inte svarar säger du bara att du inte har haft tid och att du ska göra det sen. Fortsätter att strunta i att svara honom.

Eller så säger till honom att du inte är intresserad av att prata med honom och att han därför bör sluta skriva till dig. Om han då inte lyssnar till dina önskemål så har du all rätt i världen att sluta svara honom. Då är det han som beter sig illa.

Svar på tråden Vad vill han mig?