• christinaandersson1123

Snobb skolor i Stockholm

Hejsan allesammans!

Min dotter och jag ska flytta till Stockholm. Och då började vi fundera. I Göteborg går alla de rika barnen med bra betyg på Samskolan eller Rudebeck medan de rika med sämre betyg går på Sjölins. Men hur är det i stockholm. Nu antyder inte jag att alla är snobbar men de flesta snobbar ''rikebarn'' med bra betyg går viktor rydbergs osv men vart går de rika snobbarna med sämre betyg?

• Svar på tråden Snobb skolor i Stockholm
  • Anonym (Ka-ching)

Carlssons och Fredrikhovs slotts skola.

• Anonym (koll)

Anonym Ka-ching har ingen koll, Fredrikhovs Slotts Skola har två år i rad haft Sveriges högsta meritvärde bland 9:orna, m a o är det där de med BÄST betyg i hela Sverige går. Generellt har eleverna i innerstadens snobbigare friskolor bra betyg. Men en hel del kommunala skolor på Lidingö och i Saltis hyser rätt många barn med dåliga betyg och feta fondkonton. 

• Stockholm2020

Carlssons och Fredriks hovs skola. Dock för att komma in bör man ställa barnen i kö samma dag som de födda på BB. Manilla skolan har också väldigt gott rykte!

• Anonym (koll)

Frågan var alltså var rika med SÄMST betyg går i skolan. 

• Betty Boop
    Stockholm2020 skrev 2016-10-27 22:36:35 följande:

Carlssons och Fredriks hovs skola. Dock för att komma in bör man ställa barnen i kö samma dag som de födda på BB. Manilla skolan har också väldigt gott rykte!

Manillaskolan är en skola för döva och hörselskadade barn. Det är väl inte den du syftar på? Du menar nog Campus Manilla och det är en helt annan skola. Vet att tråden är ganska gammal.
Svar på tråden Snobb skolor i Stockholm