• gymnasieelevv

Vardagsproblem

Hej, vi är ett gäng gymnasieelever som håller på med UF, Ung Företagsamhet. 

Vi håller på att bolla lite idéer om vad som skulle underlätta vardagen för vanliga familjer, både i hemmet, på jobbet eller annat. 

Så är jätteintresserad av att höra era vardagsproblem, är det någonting ni saknar lösning till, någonting som brukar krångla eller någonting som det inte finns tillräckligt bra lösning till. 

Tacksam för svar!

• Svar på tråden Vardagsproblem
  • Carambolan

Det här är sjuuukt specifikt men jag har ett typiskt sådant problem som jag tänkte på senast idag.

Jag har ett jobb där jag behöver ringa och "jaga" folk i stor utsträckning. Ofta har jag en lista på 5-10 personer i taget som jag har sökt och som jag väntar på att de ska ringa upp mig. När de ringer tillbaka, ofta helt olägligt flera dagar senare, så säger de ofta bara "Hej det är Anna Andersson, du hade ringt mig?" och då har jag ofta svårt att minnas vilken funktion Anna har och vad det var jag skulle fråga just henne om. Jag skulle vilka ha en app med en "temporär kontaktlista" där jag kan lägga in lite korta anteckningar som visas direkt på skärmen så fort ett speciellt nummer ringer, och som raderas automatiskt när samtalet är slut.

• Anonym (Kattis)

Något som.underlättar att all kattsand hamnar utan för kattlådan när katterna krafsar (den sprider sig i hela huset) och det finns mattor idag, med och utan räfflor men tycker de är jättedåliga

Svar på tråden Vardagsproblem