• Agdaa

    Städfirma ersätter inte skada

    Städaren råkade diska elektriska apparater i diskmaskinen o nu vill inte firman ersätta det för att jag inte lagt in om klagomål inom 30 dagar. Stämmer det att det finns en sån regel el försöker de bara komma undan?

  • Svar på tråden Städfirma ersätter inte skada
  • Arenaman

    Det regleras troligen av avtalet mellan dig och städfirman.
    Men du kan ju hota med att säga upp avtalet och se om de överväger att ändra sin ståndpunkt.

  • Aikido

    En bra dildo ska tåla maskindisk. Köp kvalité i stället för sådan där billig skit så slipper du problem i framtiden.

  • Arenaman
    Aikido skrev 2016-08-30 23:47:07 följande:
    En bra dildo ska tåla maskindisk. Köp kvalité i stället för sådan där billig skit så slipper du problem i framtiden.
    Ja Aikido kör sina i maskinen dagligen.
  • infochristina
    Aikido skrev 2016-08-30 23:47:07 följande:
    En bra dildo ska tåla maskindisk. Köp kvalité i stället för sådan där billig skit så slipper du problem i framtiden.
    Klart att en dildo måste klara fukt
  • Agdaa

    Nu gällde det mjölkskummare och kaffekvarn p de blev helt förstörda. Jag skulle aldrig komma på tanken att kära dem i maskinen men de vill inte stå för sitt misstag o de var inte direkt gratis :(

  • Söder73
    Agdaa skrev 2016-08-30 23:58:57 följande:

    Nu gällde det mjölkskummare och kaffekvarn p de blev helt förstörda. Jag skulle aldrig komma på tanken att kära dem i maskinen men de vill inte stå för sitt misstag o de var inte direkt gratis :(


    De verkar ju rätt korkade! Byt firma
  • Aikido
    Arenaman skrev 2016-08-30 23:51:42 följande:
    Ja Aikido kör sina i maskinen dagligen.
    Nej jag gillar stora doningar så jag kör dem i biltvätten.
  • viseversa
    Scalaren skrev 2016-08-31 08:16:08 följande:

    Men varför har du väntat så länge med att påtala detta för firman?


    Undrar detsamma. Ts upptäckte du det först nu eller??
  • Bestemor

    Klart du inte kan komma och säga sakerna blivit förstörda när 30 dagar passerat. Särkilt inte saker som ofta använts dagligen.

  • Archandra

    Det rör reklamation av felaktigt utförd tjänst enligt konsumenttjänstlagen (som är en tvingande lag och därmed inte kan avtalas bort).

    17 § Vill konsumenten åberopa att tjänsten är felaktig, skall
    han underrätta näringsidkaren om detta inom skälig tid efter
    det att han märkt eller borde ha märkt felet (reklamation). Underrättelse som sker inom två månader efter det att
    konsumenten märkt felet skall alltid anses ha skett i rätt tid.

    Du har alltså alltid 60 dagar på dig att reklamera. Om du har goda skäl kan ännu längre tid gälla.

  • Bestemor
    Archandra skrev 2016-08-31 17:19:19 följande:

    Det rör reklamation av felaktigt utförd tjänst enligt konsumenttjänstlagen (som är en tvingande lag och därmed inte kan avtalas bort).

    17 § Vill konsumenten åberopa att tjänsten är felaktig, skall

    han underrätta näringsidkaren om detta inom skälig tid efter

    det att han märkt eller borde ha märkt felet (reklamation). Underrättelse som sker inom två månader efter det att

    konsumenten märkt felet skall alltid anses ha skett i rätt tid.

    Du har alltså alltid 60 dagar på dig att reklamera. Om du har goda skäl kan ännu längre tid gälla.


    En mjölkskummare och kaffekvarn som inte använts på 30 dagar låter konstigt.

    Klart de tror att den gått i sönder nu och ni kör en ful helt enkelt.
  • Agdaa

    Nä jag tog upp det i samband med uppsägning av annan orsak.

    Ville inte ta det förut för jag förstog att städaren antagligen skulle få ersätta för den här firman känns inte seriös tyvärr.

    Men får nog köpa nya kaffetillbehör ändå.

Svar på tråden Städfirma ersätter inte skada