Städfirma ersätter inte skada
Städaren råkade diska elektriska apparater i diskmaskinen o nu vill inte firman ersätta det för att jag inte lagt in om klagomål inom 30 dagar. Stämmer det att det finns en sån regel el försöker de bara komma undan?
Städaren råkade diska elektriska apparater i diskmaskinen o nu vill inte firman ersätta det för att jag inte lagt in om klagomål inom 30 dagar. Stämmer det att det finns en sån regel el försöker de bara komma undan?
Det regleras troligen av avtalet mellan dig och städfirman.
Men du kan ju hota med att säga upp avtalet och se om de överväger att ändra sin ståndpunkt.
En bra dildo ska tåla maskindisk. Köp kvalité i stället för sådan där billig skit så slipper du problem i framtiden.
Nu gällde det mjölkskummare och kaffekvarn p de blev helt förstörda. Jag skulle aldrig komma på tanken att kära dem i maskinen men de vill inte stå för sitt misstag o de var inte direkt gratis :(
Nu gällde det mjölkskummare och kaffekvarn p de blev helt förstörda. Jag skulle aldrig komma på tanken att kära dem i maskinen men de vill inte stå för sitt misstag o de var inte direkt gratis :(
Men varför har du väntat så länge med att påtala detta för firman?
Men varför har du väntat så länge med att påtala detta för firman?
Klart du inte kan komma och säga sakerna blivit förstörda när 30 dagar passerat. Särkilt inte saker som ofta använts dagligen.
Det rör reklamation av felaktigt utförd tjänst enligt konsumenttjänstlagen (som är en tvingande lag och därmed inte kan avtalas bort).
17 § Vill konsumenten åberopa att tjänsten är felaktig, skall
han underrätta näringsidkaren om detta inom skälig tid efter
det att han märkt eller borde ha märkt felet (reklamation). Underrättelse som sker inom två månader efter det att
konsumenten märkt felet skall alltid anses ha skett i rätt tid.
Du har alltså alltid 60 dagar på dig att reklamera. Om du har goda skäl kan ännu längre tid gälla.
Det rör reklamation av felaktigt utförd tjänst enligt konsumenttjänstlagen (som är en tvingande lag och därmed inte kan avtalas bort).
17 § Vill konsumenten åberopa att tjänsten är felaktig, skall
han underrätta näringsidkaren om detta inom skälig tid efter
det att han märkt eller borde ha märkt felet (reklamation). Underrättelse som sker inom två månader efter det att
konsumenten märkt felet skall alltid anses ha skett i rätt tid.
Du har alltså alltid 60 dagar på dig att reklamera. Om du har goda skäl kan ännu längre tid gälla.
Nä jag tog upp det i samband med uppsägning av annan orsak.
Ville inte ta det förut för jag förstog att städaren antagligen skulle få ersätta för den här firman känns inte seriös tyvärr.
Men får nog köpa nya kaffetillbehör ändå.