Finns det fler i min situation? (Social fobi)
Jag är en tjej på 21 år. Jag har social fobi och känner mig fruktansvärt ensam.
Jag har en hög grad av, social fobi, och när det kommer till att lära känna människor är jag extremt rädd. Socialt sett är jag alltid tystlåten när grupperna blir för stora! Och för mig själv att lära känna nya människor tar lång tid. Självkänslan är super dålig, och det sociala självförtroendet är i botten.
Jag har ett fåtal vänner (2 st) ocv vi träffas väldigt sällan.
Men jag är så trött på att vara helt ensam hela tiden. När jag inte pluggar sitter jag bara hemma hela tiden, vilket i sig inte är så jobbigt, men ensamheten är tråkig och jag känner mig ganska meningslös och värdelös.
Hur kommer man i kontakt med människor? Det är ju en sak att vara blyg när man träffar folk, men jag är inte bara blyg jag har grov social fobi.
Jag blir alltid missförstådd och i sociala sammanhang o sällskap hamnar jag alltid ute i kanten för mig själv. Jag började i en ny klass efter en dag hade grupperingar gjorts och jag kom inte "in" i nån av grupperna. Dom flesta anser mig som konstig,tyst och ensam. Så trött på att bli ansedd som konstig bara för att jag är "inåtvänd"
Finns det nån där ute som känner som jag???
(Ibland önskar jag att alla som är i samma sits som mig, med social fobi kunde träffas o lära känna varandra, vill umgås med människor som förstår mig och som jag kan förstå. Som inte dömer utan som själva vet hur det är att ha det såhär) ofrivillig ensamhet är hemskt :(