• Anonym (Wondergirl)

Vill hitta mig själv

Jag är en alldeles vanlig kvinna på 43 år, gift sedan snart 15 år tillbaka och mamma till tre fantastiska barn.

Under min uppväxt var jag väldigt fundersam på min sexuella läggning, kände mig som en pojkflicka och drogs nog till både killar och tjejer. Jag släppte inte helt fram min nyfikenhet på tjejer utan inriktade mig på pojkvänner och har som sagt nu varit lyckligt gift i många år.

Men sedan ett knappt år tillbaka har något hänt. Jag ifrågasätter de flesta val jag gjort i livet och jag har upptäckt att jag mer och mer fantiserar, tittar på och drömmer om att han en relation till en tjej. Jag älskar fortfarande min man, men något fattas oss emellan och mina tankar går allt oftare åt det kvinnliga hållet.

Jag har så svårt att tänka mig att jag aldrig ska få leva ut dessa fantasier. Hur ska jag veta om jag gör rätt val eller inte om jag aldrig provar. Samtidigt vill jag inte vara otrogen mot min man.

Har någon annan gått igenom en sådan här fas i livet? Vad hände? Tog ni rätt beslut?

• Svar på tråden Vill hitta mig själv
  • Anonym (nyfiken)

Är själv i den sitsen, är så sugen på att ligga med tjejer men har aldrig gjort det. Bara små strulat. Nu det senaste har jag börjat känna mer attraktion till tjejer, ex kollegor, vänner och tjejer på krogen. Jag vet inte, jag kanske bara är nyfiken. Men jag förstår att du har sådana tankar! Men jag är sambo med en kille och jag tänker inte vara otrogen bara för att jag är nyfiken.

• Anonym (Kille)

Fundera på om ni inte ska berätta för er respektive om era tankar? Ni kan ju linda in det lite, och säga att ni hade sexdrömmar för att bedöma reaktionen.

Det kan ju vara så att era respektive accepterar att ni är lite bi och vill testa med en tjej, ensam eller tillsammans. Man behöver inte vara otrogen för att få som man vill...

• Anonym (Soultruth)

Å, äntligen en med liknande funderingar och som vill hitta sig själv,  blev så glad och fick hög igenkänningsfaktor. Maila jättegärna mig [email protected].

• Anonym (Tjej)

Hej! Hur gamla är ni?

Känner också igen mig, är så nyfiken och kluven...

• Anonym (nyfiken)

Jag är 25 år, dudå?

• Anonym (Soultruth)

@ Wondergirl.

Det gick lite snabbt när jag skrev igår.

Jag är precis som du 43 år och en vanlig kvinna och har barn.

Har letat efter någon med samma funderingar att få kontakt/prata med, blev lättad och glad av att läsa ditt inlägg. Hoppas vi kan höras.

• Anonym (Wondergirl)

Åh, kul att komma i kontakt med dig @soultruth. Jag hör av mig när jag har en liten stund över ????

• Anonym (Tjej)
    Anonym (nyfiken) skrev 2016-08-25 22:38:44 följande:

Jag är 25 år, dudå?

Är precis som du, 25 år. Skulle du vilja prata vidare om tankarna och bolla lite osv så finns jag här :)
  • petuina
    Anonym (Tjej) skrev 2016-08-27 19:26:09 följande:

Är precis som du, 25 år. Skulle du vilja prata vidare om tankarna och bolla lite osv så finns jag här :)

Skicka ett meddelande till mig ????
  • Anonym (faraon)

Hej ni där ute, vet att vi är många med samma tankar. Kunde varit min text ts som du skrev. Ngr år äldre är jag o har 4 barn, funderade dock inte under min uppväxt o kände mig aldrig som en pojkflicka MEN dom senaste 8-10 åren började mina tankar snurra. Vårt förhållande (18år) blev sämre o sämre, i höstas lång diskussion om ev separation o nu är jag på väg att flytta faktiskta.  Vi är vänner. Den biten blir säkert bra o det känns rätt o bra.
    Det vad jag ville berätta var  att jag i vintras fick en ny väninna på jobbet, blev otrooligt goa vänner o nära varann snabbt o summa summarum har vi nu haft ett sexuellt förhållande i 4månader ungefär. Hade aldrig testat nåt med en annan kvinna tidigare, inte hon heller. Det här är nåt utöver det jag kunde fantisera om, helt fantastiskt. Så nära, härligt, mjukt, - allt jag önskat. Samhörigheten, omtanken, omsorgen, värmen, diskussionerna, blickarna o sättet att tala till varann, att röra vid varann i förbifarten i butiken då ingen vet det vi vet osv. Är helt såld kan man säga o misstänker jag aldrig kommer vara med en man mera. Hade aldrig nånsin ex trott hur oerhört härligt det är att ge oralsex åt en annan kvinna, omg... Nå, nog om det - men rekommenderas när ni hittar den rätta. Min goa är suveränt fantastisk. Inget mer att tillägga. Lycka till.

• Anonym (12345)
    "People often say that this or that person has not yet found himself. But the self is not something one finds, it is something one creates."
    -Thomas Szasz
  • Anonym (Wondergirl)
    Anonym (faraon) skrev 2016-08-29 08:31:12 följande:

Hej ni där ute, vet att vi är många med samma tankar. Kunde varit min text ts som du skrev. Ngr år äldre är jag o har 4 barn, funderade dock inte under min uppväxt o kände mig aldrig som en pojkflicka MEN dom senaste 8-10 åren började mina tankar snurra. Vårt förhållande (18år) blev sämre o sämre, i höstas lång diskussion om ev separation o nu är jag på väg att flytta faktiskta.  Vi är vänner. Den biten blir säkert bra o det känns rätt o bra.

Det vad jag ville berätta var  att jag i vintras fick en ny väninna på jobbet, blev otrooligt goa vänner o nära varann snabbt o summa summarum har vi nu haft ett sexuellt förhållande i 4månader ungefär. Hade aldrig testat nåt med en annan kvinna tidigare, inte hon heller. Det här är nåt utöver det jag kunde fantisera om, helt fantastiskt. Så nära, härligt, mjukt, - allt jag önskat. Samhörigheten, omtanken, omsorgen, värmen, diskussionerna, blickarna o sättet att tala till varann, att röra vid varann i förbifarten i butiken då ingen vet det vi vet osv. Är helt såld kan man säga o misstänker jag aldrig kommer vara med en man mera. Hade aldrig nånsin ex trott hur oerhört härligt det är att ge oralsex åt en annan kvinna, omg... Nå, nog om det - men rekommenderas när ni hittar den rätta. Min goa är suveränt fantastisk. Inget mer att tillägga. Lycka till.

Åh, jag blir uppriktigt glad för din skull, verkligen. En smula avundsjuk också om jag ska vara ärlig ????. Lycka till med ditt "nya" liv!
Svar på tråden Vill hitta mig själv