• sairda

Britax Shiny Cosytoes

Hej, jag har en brio smile vagn och har nu beställd en britax shine åkpåse, men har nu efteråt läst helt olika om den, vissa säger den är supervarm och funkar inte alls i mildare väder medans andra säger den är rätt tunn så man bra kan ha en tjock overall under, har någon en sådan som kan berätta hur den är samt hur ni klär barnet i den?

Det är mitt första barn och han blev igår 5 månader, är det rätt tänkt så att om tex det är så att åkpåsen är väldigt varm och barnet ska ligga där hela promenaden och är nöjd så utan att bebövas ta upp räcker det med jacka uppptill och tjocka strumpor och vantar och mössa och vanliga byxor ( har ämligen läst att vissa har endast vanliga kläder i åkpåsen om den är varm, men såklat då mössa och vantar på ) ? men om barnet ska sitta upp och va lite utanför åkpåsen med överkroppen och kanske ska upp ur den kan man ha en vanlig tjock overall? hur gör ni? min bebis är än så länge ganska rastlös och gillar inte att va i vagnen allt för länge vilket har gått bra nu senaste veckorna när man kan ta upp honom en stund på promenaden men på vintern blir det ju svårt om man har en supertjock åkpåse och då tunnare overall, svårt dethär för man vill ju inte att barnet ska ha för varmt men inte heller frysa. 

tacksam för råd :) 

• Svar på tråden Britax Shiny Cosytoes
  • Dockan

Vi fick en sådan som ersättning när basen till vårt babyskydd försenades typ. 3 mån.

Jag upplever den som väldigt varm och lite för stor till vår son som första vintern bara var 1-5 mån. Vinter 2 använde vi den allra kallaste dagarna (från -5 och neråt), eller om det blåste mycket ute så vagnen kyldes ner. Jag hade en rätt tunn åkpåse, bra mössa och vantar samt en vindfleece första vintern. Ditt barn kommer ju vara 6 mån och äldre så du kanske inte upplever det likadant. Modellen vi har är från 2014 så jag undrar om det inte till och med står Brio på den, det kan ju ha ändrats i modellen.

Påsen fungerar bra till barn 1 år och över, men mössa, vantar, ev halsduk och vindfleece behövs om de rör sig i sömnen och får upp armen.

• sairda
    Dockan skrev 2016-08-28 09:18:11 följande:

Vi fick en sådan som ersättning när basen till vårt babyskydd försenades typ. 3 mån.

Jag upplever den som väldigt varm och lite för stor till vår son som första vintern bara var 1-5 mån. Vinter 2 använde vi den allra kallaste dagarna (från -5 och neråt), eller om det blåste mycket ute så vagnen kyldes ner. Jag hade en rätt tunn åkpåse, bra mössa och vantar samt en vindfleece första vintern. Ditt barn kommer ju vara 6 mån och äldre så du kanske inte upplever det likadant. Modellen vi har är från 2014 så jag undrar om det inte till och med står Brio på den, det kan ju ha ändrats i modellen.

Påsen fungerar bra till barn 1 år och över, men mössa, vantar, ev halsduk och vindfleece behövs om de rör sig i sömnen och får upp armen.

Tack för svar. Måste se när den kommer hur stor den känns osv, men du rekomenderar alltså isåfall en vindfleeceoverall och såklart möasa etc om den går att ha? Isak är redan 70 cm lång och kommer ju nog växa lite mer innan vintern så han är rätt lång :)
  • Dockan

Personligen tycker jag det räcker med vindfleece jacka, men du kanske ändå behöver overallen till annat. Köper man storlek 74 eller kanske tom 80 kan du använda den länge och gör inget att den är stor då han sover.

Men känn efter vad som passar er. Vi bor också i södra änden och dessutom längs kusten så vi har ju inga vargavintrar direkt ;)

Glöm inte vantar heller om han ska sova ute. Vi körde varma skalvantar - behövs när de sover ute de små grynen (typ sådana upp till armbågen).

Svar på tråden Britax Shiny Cosytoes