Förstörde vi vårt sexliv?
Hej allihopa!
Jag och min pojkvän har varit tillsammans i fem år, och har ett fatastiskt förhållande. Vi är alltid nära varandra när vi är tillsammans, vi gosar och ger varandra uppsattning, men när det kommer till vårt sexliv så funkar det helt enkelt.
Vi har haft problemet i ett par år nu, och jag kan ha en aning om vad det kom ifrån. I vårt förhållande så började vi med att ha ett ganska porrigt sexliv. Vi gjorde det mesta, och det var ju trevligt å. Problemet NU är att ingen av oss orkar göra lika mycket som vi gjorde då, allt känns fejk. Själv kan jag tänka mig ett mer lugnt sexliv där man inte behöver använda ton av leksaker eller sätta sig i rollen som någon porrstjärna.
Men det är förväntningarna som sätter stopp för mig. Jag vill inte börja ha sex med honom eftersom jag inte orkar ha sex som då, det är nte vad jag vill ha. Men ibland känns det som att det är det ända sätt vi vet. Och han har blivit så rädd för att han inte kommer prestera att oftast får han inte upp den längre. Jag vet att han heldre runkar än att ligga med mig eftersom han är rädd för att inte ge mig vad jag vill ha.
Jag har försökt att prata med honom om att jag ibland kan vilja ha romatiskt lugnt sex också, Men han tror ju såklart att jag bara säger det för att vara snäll mot honom.
Jag vet inte hur jag skall rädda vårt sexliv. Jag vet inte om vi någonsin kommer att komma ut ur detta. Men tips skulle behövas.
Tack!