• Life02

RMC Malmö

Hej!
    Vi har precis lämnat de första blodproverna och spermaproverna till RMC Malmö och väntar nu på att få en tid hem i brevlådan till första mötet.

Någon i samma sits som vill älta lite medan vi väntar, så otålig

Eller någon annan som kommit ett steg längre som kan berätta vad som händer efter första mötet? Väntetid m.m.

Tack på förhand!!

• Svar på tråden RMC Malmö
  • emphz

Hej! Jag och sambon är i samma sits.

Vi lämnade våra första prov på RMC i malmö i onsdasgs, den 26/10!  Har 1000 frågor men vet inte riktigt var jag ska vända mig, vi kanske kan hjälpas åt på vägen?

• Chili81

Hej! Jag går också på RMC och ska snart starta långa protokollet. Jag gjorde utredningen på Limhamns KK som skickade remissen till RMC i mitten av augusti. Fick remissvar att väntetiden var 3 månader. Blev uppringd några veckor senere en fredag och erbjöds en återbudstid redan måndagen efter helgen. Det var det första läkar- och sjuksköterskebesöket. Man ska ha tittat på Ivf-skolan på deras hemsida före besöket. Vid första besöket gjordes ett vaginalt ultraljud och så fick vi ordination på alla mediciner. När jag sen fick min mens ringde jag till en telefonsvarare och meddelade mensstart. Några dagar senare fick jag ett brev hem med instruktioner för hormonbehandlingen. Långa protokollet innebär att man börjar med nedreglering dag 21 i form avi nässpray. Detta ska jag börja med 11/11.

• Chili81

Jag har alltså inte erfarenhet av själva utredningen hos RMC, utan bara start av IVF.

• emphz

Hej! Återkopplade aldrig då jag inte relaterade, vi är inte på Rmc för ivf utan kommer börja med hormoner, antar jag. det är vad min gyn sagt. På onsdag gör vi sperma prov nummer två sen ska man meddela att prover är lämnade och vänta på att få en tid till första möte med läkare :)

Snart den 11 för din del!!!

• Chili81

Aha, jag är insnöad på Ivf, hoppas ni får en tid snart och får besked på viken behandling som är aktuell för er. Under min utredning hade jag hoppats på makeinsemination eller kanske ägglossninghjälp med mediciner, trodde inte att det var "så illa" att Ivf var det som behövdes. Vi fick besked på att vi är oförklarligt barnlösa och att det inte var lönt att fortsätta försöka själva då vi försökt i flera år.

Svar på tråden RMC Malmö