neocate, pepticate eller althera?
Har en bebis på 2,5 månad som precis börjat äta mjölkproteinfri ersättning. Läkaren misstänker allergi och vi fick althera utskrivet eftersom jag inte ville ha nutramigen tidigare negativ erfarenhet som slutade med matvägran).
Han blir jättegasig i magen, får magknip och gråtattacker sedan vi började med althera. vi blandar i en tsk vaniljsocker annars är det omöjligt. Han kräks också¨mycket, både mitt i och efter måltid och han ryser av kräksmaken och blir ledsen.
Fick Pepticate av bvc som vi provat två mål hittills.den tar han med 1/2 kryddmått vaniljsocjker helt okej. han kräks även av den och är gasig men ryser inte av eftersmaken vid kräk. Pepticate går alltså bättre än altheran.
hade Neocate till min andra son som vi upplevde som ok smak. Det var 11 år sedan så jag minns inte riktigt. ringde barnmedicin idag för att be om Neocate och de skulle återkomma imorgon. Efter det fick jag tag i Pepticate- burken.
Ni som har provat olika mjölkproteinffria ersättningar, vilken upplevde ni bäst för ert barn?