Mibi skrev 2016-08-20 21:39:36 följande:
Hej!
Jag funderar på att flaskmata vårt 3:e barn från dag 1, pga olika anledningar. Ni som gjort detta, kan ni berätta mer omhur ni gick tillväga? Vilken flaska är att föredra? Hur mkt ger man o hur ofta? Hur blev ni bemöta på bb o av andra? Hur fungerade nätterna tyckte ni? För- och nackdelar? Är immunförsvaret verkligen bättre för barn som ammas eller är det bara bs?
Tack!
Flaskmatade. Bemötandet helt ok. Dock så hann dom aldrig läsa min journal där det var tydligt markerat att jag ej skulle amma så fick lov att säga till trött å sliten efter förlossningen....men det gick helt ok. Men hade helst sluppit behöva göra det dock.
Har kört på mams flaskor inte testat ngr andra då det fungerat utmärkt med dom! Dosering efter paketet. På BB har dom ersättning iaf där vi var å där fixar dom det åt en. Det ärväldigtväldigt lite man börjar med så magen får vänja sig långsamt men det kommer dom ge instruktioner om. Vårt barn har aldrig varit sjuk mer än en lättare förkylning. Inga allergier som kommit etc. Vi hjälptes åt med nätterna. Förberedde flaskor m pulver i, samt vatten m rätt temp i smidiga termosar som vi hade på nattygsbordet.
Ser inga nackdelar från mitt perspektiv. Fördelar- man får sova en hel natt emellanåtnär vi hjälps åt, vilket behövs! Samt att båda kan mata å natta å att hon är trygg med oss båda. Att det inte spelar ngn roll vem av oss det är.