• phillipha

LCHFare, är detta ok mat?

Okej jag har nyligen börjat med low carb mat men tycker det är svårt att hålla mig mätt.

Är den här maten ok?

Frukost: turkisk yoghurt med hallon el blåbär och kokos och en bit frökex med smör och ost och 2 kokta ägg ELLER omelett på 3 ägg, 0,5dl vispgrädde, smör och rejält med västerbotten ost plus en tomat.

Lunch: vitlöksstekta morötter med philadelphiaost och feta ost, stekt kycklingfilé

Middag: kokta vaxbönor, stekt lax, skagenröra på hemmagjord majonnäs Creme fraiche räkor

Jag dricker en till två burkar cola zero/dag.

Ibland gör jag en kaka som består av 40g 85%choklad, 40g smör, 1 ägg och knappt 0,5dl sötströ.

Är detta ok? Jag ska dra ner på colan, jag vet att den inte är bra.

• Svar på tråden LCHFare, är detta ok mat?
  • IsDimma

Vad vill du med din lchf?
    Gå ner i vikt?
    Bli av med diverse sjukdomar?
    Bara må bättre överlag?

• phillipha
    IsDimma skrev 2016-08-20 22:24:31 följande:

Vad vill du med din lchf?

Gå ner i vikt?

Bli av med diverse sjukdomar?

Bara må bättre överlag?

Må bättre, känna mig mätt/slippa banta,och gärna gå ner några kilo när jag ändå håller på. Jag tränar 3 gånger i veckan, enkel hemmaträning och så kör jag konditionsträning ett par gånger/vecka.
  • Annelie 76

Låter som ok mat men jag hade valt att alltid äta omeletten till frukost. Yoghurt och frökex mättar mig dåligt och det blir lätt för mycket kolhydrater. Men vi är alla olika. Funkar det för dig så funkar det för dig.
    Morötter är eg inte lchf, det blir lätt mycket kolhydrater med dem också. Om du kan så välj nåt med mindre kolhydrater som sparris, spenat, vitkål, blomkål, broccoli eller haricot vertes.

• Ser0tonin

Allt lät bra förutom morötterna :)
    Se upp för bären bara. Dom är så goda men innehåller mer kolhydrater än man tror.

• Ser0tonin

Ett tillägg: Om du känner att du blir hungrig snabbt igen, så behöver du få i dig mer fett :)

Svar på tråden LCHFare, är detta ok mat?