Chekthisout skrev 2016-08-19 13:01:00 följande:
Ja, det är precis det jag vill undvika. Men som igår då. Vi var hemma på dagen jag och bäbis. För jag var trött och kände att jag behövde passa på att sova när hon sov på dagen. Men icke sa nicke. Hon sov max 15 min ett par gånger under dagen. Men ingen längre stund som hon gör när vi gör saker på dagen. Åker bil eller så... Nu känns det så hopplöst för enda gången hon verkligen sover är som sagt när vi åker bil eller hälsar på hos någon och det stimmas. Men då kan ju inte jag sova alls. Jag börjar känna av på humöret nu att jag inte får sova. Vi har dessutom testat med allt, tv radio för att det kanske kan få henne att sova hemma. Men utan framgång.
Jo jag förstår absolut det, därför råder jag er att inte prommenera eller köra bil för att få henne att sova. Liksom skjuta sig i foten lite...Plus at ni ändå inte kan sova då ni kör bil eller promenerar.
Men när sover hon då ? Väldigt ovanligt att ett spädbarn sover 2*15 minuter o även är uppe halva natten ? (för du menar att hon sover till 01 sen är vaken resten av natten o hela dagen efter oxå??)
Sen måste jag nog säga att det tyvärr är så det är för många, hade detta varit ert andra barn så hade ni ju ändå inte fått sova då större syskonet varit vaket.
Kan inte förklara på bättre sätt än att försöka få henne ännu tröttare så hon faktiskt sover, har hon varit klarvaken 20h borde hon sova mer än 15 min kan man tycka?
Eller missar jag ngt?