• Anonym (En aning frustrerad)

Behöver relations råd!

Hej allihopa, ska försöka hålla detta så kort som möjligt då jag verkligen behöver lite råd från folk.

Situationen:

Jag (kvinna, 25) och min sambo (man, 26) har snart varit tillsammans, förlovade och sambos i 5 år.

Dessa 5 år har varit fyllda utav en jäkla massa problem, inte problem med eller mellan Varandra, utan det har varit kantat av tillfälliga kortare arbetslösheter, mycket runtflyttande, ont om pengar och vi har allmänt tvingats leva snålt och kanske inte haft råd att ha sådär optimalt roligt än (unnat oss att gå ut ofta, resa mm.)

Det är själva "livssituationen" vi haft, hyfsat småjobbigt alltså.

Men vår relation till varandra har under dessa 5 åren trots allt skit runtomkring varit helt jävla underbar. Vi har varit varandras bästa vänner samtidigt som vi dagligen haft extremt mycket passion och kul mellan varandra.

Vi har varit oskiljaktiga i över 4 av dessa 5 åren, tills nyligen för först 6 månader sen då jag blev deprimerad då min mamma började hota med att ta självmord och grejer under en period, vilket såklart tog all min tid och energi, något som slutligen ledde till att Jag gick in i en depression och har varit rätt lealös tills nyligen för nån vecka sen.

TILL DET SLUTLIGA PROBLEMET:

Min sambo, bästa vän, passionerade partner och bara allmäna love of my life har sen 2-3 veckor tillbaka börjat stöta bort mig, ta avstånd och bara beter sig inte alls som vanligt.

Något som gör mig både känslomässigt förstörd och fysiskt frustrerad, han brukade tills nyss kyssa, krama och ta på mig så fort han fått chansen, överösa mig med kärlek och små interna saker som har fått mig att känna mig otroligt älskad under våra år tillsammans, men nu har det alltså bara runnit ut i sanden.

Han tar nästan varje chans han får till att starta bråk, han rör mig Knappt längre, han rör mig men inte alls som förut.

Vi har sex kanske 2 gånger i veckan, vilket är rätt lite för oss, vi har som sagt haft det sjukt passionerat sen början så sex 4-5 gånger i veckan har inte vart nåt ovanligt.

Jag vet inte vad som har hänt och jag vet inte vad jag ska, eller kan, göra åt saken.

Är det nån tjej eller kanske kille där ute som känner igen situationen och kan ge mig lite vägledning?

Är bara förvirrad och känner mig olyckligt kär i min partner just nu...

Svar på tråden Behöver relations råd!