Bryter han mot lagen eller jag
Ska försöka förklara mitt problem kortfattat.
För ca tre månader sedan så drog jag från min sambo och flyttade in på ett skyddat boende.
Har nu flyttat tillbaka till samma stad då skydd inte behövs längre (hoppas jag). Jag bor tillfälligt och kan inte skriva mig på den här adressen.
Jag står alltså fortfarande skriven på min och exsambons adress.
Han säger nu att jag har tills nästa fredag på mig att hämta sakerna annars så är det hans (enligt någon lag han hänvisar till) och han ska slänga dom.
Jag får tillgång till ett förråd nästa vecka men eftersom jag inte har tillgång till bil eller någon som kan köra så hade jag tänkt hämta lite i taget och det som är viktigast. Bryr mig inte om möbler och sådant det får han ha kvar men han säger att jag får en förmiddag på mig att hämta sakerna.
Får jag gå dit när jag fortfarande är skriven på adressen och får han verkligen slänga alla saker?
Jag vill inte bryta mot någon lag men vill ha mina saker. Vad har jag för rättigheter?
Är absolut inte intresserad av att tjafsa om huset då det är hans. Vill bara ha mina saker! Ingen av oss har barn om det gör någon skillnad.