• Anonym (My)

Missfall och rester kvar

HEJ. Har nyligen fått ett missfall, eller ett missfall som min kropp vägrar stöta ut.

Hade idag 22mm slemhinna. Läkaren tyckte vi skulle avvakta med skrapning och han nämnde riskerna med ärrbildning vilket gör att jag inte vill skrapas...har många missfall i bakgrunden och svårt att bli gravid så vill inte få det ännu svårare..

Ni som haft rester kvar, kom det ut naturligt av sig själv, läkaren nämnde att resterna kan komma ut vis nästa mens; men känns som en evighethet dit. Väntar dessutom på att få göra nästa IVF försök.

Hälsningar My

• Svar på tråden Missfall och rester kvar
  • Anonym (4)

Stackars dig! Jag fick inte ut nåt alls första gången utan fick ta Cytotec 2 ggr för att få ut allt. Blev varnad för skrapning av läkaren så trots blodbad och smärta var det värt det. Andra gången kom en ut av sig själv och tvillingresterna blev kvar, men aldrig så mycket som 22 mm. Tror det var 12 mm på koll och det kom ut till slut-blödde 4,5 vecka. 3.e MA drog läkaren ut resterna utan bedövning på förlossningen. Blödde ändå 7 veckor.

• Anonym (My)

så 22 mm är mycket slemhinna???

usch vill verkligen inte skrapas...ska på nästa koll 26 augusti, hoppas verkligen allt är ute då, annars blir det väl skrapning...blöder lite till och från och blött en del klumpar...Jag har också tagit 2 omgångar cytotec nu men fortfarande inte fått ut allt :(

Snart 2 månader sedan jag fick reda på att jag blivit gravid men vara blött i 2 veckor..

• Anonym (4)

22 är mycket ja,låter som det bara precis börjat lossa med så mycket kvar. Om 2 omgångar Cytotec inte funkar så är det tveksamt om en 3:e lär funka. Du får hoppas på att det sätter igång av sig självt ordentligt. Mycket bättre än både piller och skrapning.

• Anonym (My)
    Anonym (4) skrev 2016-08-17 13:41:30 följande:

22 är mycket ja,låter som det bara precis börjat lossa med så mycket kvar. Om 2 omgångar Cytotec inte funkar så är det tveksamt om en 3:e lär funka. Du får hoppas på att det sätter igång av sig självt ordentligt. Mycket bättre än både piller och skrapning.

Tack, ja jag fick inga fler piller så läkaren rekommendera att vi skulle se någon vecka till om kroppen ville stöta ut själv.

Läkaren pratade om att kroppen stöter ut vid nästa mens men det kan ju ta evigheter då känns det som???
  • Anonym (4)
    Anonym (My) skrev 2016-08-17 14:38:15 följande:
    Tack, ja jag fick inga fler piller så läkaren rekommendera att vi skulle se någon vecka till om kroppen ville stöta ut själv.
    Läkaren pratade om att kroppen stöter ut vid nästa mens men det kan ju ta evigheter då känns det som???
    Ja,det kan dröja. Jag blödde som sagt 7 veckor nu sist trots att knappt nåt var kvar och fick ta piller för att få igång en vanlig mens och komma ur blödningssvängen.
Svar på tråden Missfall och rester kvar