• Anonym (Trött)

Kan någon som haft MF läsa detta... =(

Började med bruna flytningar, miniimala, på söndagen alltså för 9 dar sen. Sen fortsatte det under veckan, blev lite mer blodblandat efterhand... På torsdagen satte jag mig på toa och då droppade det färskt blod...

Sjukanmälde mig, kände mig väldigt ledsen och grät. Minskade under dagen, kom inte alls mycket. Tänkte det kanske inte var någon fara... Pratade md gynakuten som sa att det inte behövde vara missfall. På fredagen kom det mer blod igen, men ingen större fara. Ringde min MVC som skickade mig till gynakuten då hon tyckte jag skulle få ett svar och att jag väntat länge nog. Åkte in till gynakuten, tänkte att jag skulle få veta statusen... Blev hemskickad utan någon undersökning, snopet. Grät på vägen hem pga ovissheten och bemötandet. Var i vecka 6+6 då. Fick en tid hos gynekolog på annan mottagning på måndagen. Under lördag och söndag blödde det mer samt mensvärk. Fick knapra Ipren. Kom även ut lite diverse "krafs". Tyckte det blev bättre söndag em och måndag.

På måndagen gjordes äntligen ett VUL som bekräftade missfallet. Hon sa att allt såg bra ut, jag behövde inte skrapas. Skönt med ett bra bemötande och fick svar. Blev ledsen ändå, hade väl hoppats på ett mirakel fast jag eg visste..

Blödde inte så mkt på måndagen. Kändes helt ok.

I dag på fm hade jag plötsligt värk igen. Mitt på dagen gjorde det rejält ont.Tog Ipren och alvedon med det fick aldrig bra effekt. Och det kom blödningar i intervaller. man känner att det kommer något rejält och springer på toa... Mer blod än tidigare, levrat blod, färskt blod, klumpar. Känns som ju större värk desto mer kommer ut (blod och krafs)... Hade riktigt ont. Hade diklofenak på recept hemme efter operation av visdomstand. Tog 2 st. Hjälpte men blev inte alls bra. Det är verkligen värsta dagen hittills!

Ska det ta sån här lång tid? Eftersom det kändes bra igår och tidigt i morse så tänkte jag att jag skulle jobba i morgon. Men som det var idag på dagen/em/kväll kan jag inte jobba. Stå dubbelvikt imellanåt och ränna på toa stup i kvarten är lite svårt på förskola.

Tycker jag blivit så trött nu, kanske båda av blödandet och värken? Helt sliten. Ska det vara så? Har någon annan känt så? Det är ju så lång tid sen det började, 9 dagar sen (fast det hände ju inte så mkt förrän för 6 dar sen då det började blöda).

Men hur länge ska man behöva stå ut?!? Och vara hemma från jobbet... Får så dåligt samvete, samtidigt kan jag ju in hjälpa hur läget är... Får ju vara hemma en dag till utan sjukskrivning...

• Svar på tråden Kan någon som haft MF läsa detta... =(
  • Anonym (Jagverhurdetkänns)

Kära du. Lider med dig.

Jag förstod inte heller varför det tog sån tid.

Trodde jag fått vanlig mens, efter 2 veckors konstant blödande ringde jag en gyn och fick tid samma dag. Förklarade att det utöver lång blödning börjar lukta illa. Han trodde cysta. Undersökte. Hittat ett långt gånget foster. Halvvägs...

Fick tabletter som skulle dra ut det eventuellt sista, skulle sluta blöda samma dag enligt gyn. Blödde två veckor till. Gyn ville dock inte ta emot om det inte blev "akut".

Totalt 4 veckor! Det var hemskt.

Jag var som du, utmattad. Fick sjukdomskänsla.

Varje MF är olika. Kan bara med detta intyga att det kan ta lång tid, och det känns förjävligt.

• Anonym (Trött)

Fy fasen. Vad hemskt. ????

Kunde du jobba...? Så knepigt när man ena stunden mår okey och nästa har jätteont och blöder mkt + klumpar. Vill bara det ska sluta...

Jobbade inte första dagen efter att jag fick reda på det... Hade för ont och ville dö av sorg. Annars jobbade jag, mest för att tänka på annat. Blödde dock mkt, fick dubbla bindor och springa på toa hela tiden... Hemskt..

Tips till tröttheten: Unna dig något! Köp en present till dig själv. Bulla upp med något gott och köp en mysig tidning. Frossa i god och nyttig mat, mycket mat så du får energi. Klen tröst men man måste få rå om sig själv i såna här lägen. Låt din kille ge dig fotmassage varje kväll tills blödningen är över :)

Hittade faktiskt järntabletter från apotek hjärtats sortiment som man inte blir hård i magen av, tips!

Vill bara säga att du säkert inte blöder i 4 veckor!

Min gyn sa att det var extremfall. Att vanligast var runt 1-2 veckor. Oavsettså känns det som ett oändligt svart hål tills en dag när allt blir precis som innan:)

• Anonym (Trött)

Om man blöder som vanlig mens eller lite mer ett par veckor kan jag stå ut med. Men som idag när det kommer myyycket blod, klumpar och krafs... Och gör tväront. Jag undrar hur länge just det ska hålla på?! Någon som vet....?

• Anonym (Trött)

Och hur länge var det..?

3 veckor ca

• elyse

Jag blödde i sex veckor. Efter fyra ska man kollas upp (men i och med sommarledigheter blev det inte så, men det gick över av sig självt sedan).

Jag är ju ingen expert, men det låter jobbigt att det är så långdraget med levrat blod etc. Du ska i alla fall inte använda något annat än binda pga infektionsrisken.

Och blir du gravid igen är det bara Alvedon som gäller, absolut inte Ipren.

• Anonym (Trött)

Har aldrig ätit ipren under ngn graviditet. Alvedon biter inte ett dugg på mf-smärtan.

• elyse
    Anonym (Trött) skrev 2016-08-16 22:25:49 följande:

Har aldrig ätit ipren under ngn graviditet. Alvedon biter inte ett dugg på mf-smärtan.

Om du har så ont så länge tycker jag att du ska försöka få Citodon utskrivet.
Svar på tråden Kan någon som haft MF läsa detta... =(